ישנם כמה סוגים של תעודות נכים בישראל. תעודת נכה מקבל כל נכה של הביטוח הלאומי באופן אוטומטי, מרגע שמוכרת נכותו על ידי המוסד לביטוח לאומי. תעודה זו מקנה הנחות במוסדות מסוימים וכן פטור מעמידה בתור במקומות ציבוריים ובמשרדי ממשלה. 

ישנה גם תעודת נכה של משרד התחבורה. תעודה זו, המוכרת כתג נכה, מאפשרת לנכה הנושא תעודה זו לחנות בחניות המסומנות לנכים או בכל מקום שאינו מפריע לתנועה אם יש צורך בכך – גם אם אינו מוסדר. 

היתרון בקבלת תג נכה ברור. התג מקל מאוד על החיים ומהווה חבל הצלה לאנשים רבים, שעקב מחלה אינם יכולים להתנייד בקלות ברגל או באופן עצמאי.

תעודת הנכה לחניה – כלי להקלה על איכות החיים

חשוב לציין כי תעודת הנכה מגיעה לנכי צה"ל, נפגעי פעולות איבה ועיוורים – על בסיס נתונים שכבר קיימים במערכות הממשלתיות. אנשים אלו אינם צריכים להוכיח מחדש באמצעות מסמכים רפואיים את זכאותם. מי שצריך לפנות למשרד התחבורה ולצרף מסמכים רפואיים עדכניים הוא מי שאין בידו אישור מוכן על נכותו. 

משרד התחבורה מפעיל קריטריונים קבועים וברורים לקבלת תעודת הנכה, אך למרבה הצער לא תמיד כל מי שעומד בהם מצליח לקבל את התג. 

משרד התחבורה מקבל פניות רבות מדי שנה – ורק חלקן נענות בחיוב על ידי הוועדה המקצועית של המשרד. 

דבר זה יכול לשבש את אורח חייו של הנכה או החולה. מי שבאמת זקוק לתעודת הנכה יודע כמה החיים יכולים להיות קשים גם בביצוע פעולות בסיסיות כמו הגעה לסופרמרקט. כל יציאה מהבית הופכת להיות למשימה בלתי אפשרית, שלא לדבר על מציאת חניה.

חסכו זמן ומאמץ על-ידי פניה לחברת אופקים

במקרים בהם יש צורך בקבלת תג נכה במהירות, בוחרים רבים לפנות לקבלת ייצוג מקצועי. את משימת קבלת תג הנכה אין צורך לעבור לבד. את ההתמודדות עם מילוי הטפסים, השגת האישורים הרפואיים הרלבנטיים והשלמת תהליך קבלת התג – רצוי לעשות עם אנשי מקצוע שמומחים בתהליך זה. אנשי מקצוע שעשו את התהליך פעמים רבות ויכולים להבטיח את ההצלחה. חברת "אופקים" מתמחה במימוש זכויות ותשמח לעמוד לרשותכם בנושא זה. 

כתיבת תגובה