למי מגיע תג חניה לנכה ומה צריך להוכיח על מנת לקבל אותו? כל התשובות במאמר הבא

קבלת תג נכה לרכב יכולה לסייע מאוד לנכים ובעלי מוגבלויות בניידות ובתנועה. התו המיוחד מקנה כמה זכויות למקבלים אותו – ביניהן פטור מאגרות רישוי וחניה על פי חוק במקומות המסומנים לנכים. בנוסף, כאשר יש צורך בשריון מקום חניה קבוע ליד בית הנכה או החולה – תג הנכה לרכב מאפשר גם זאת. 

משרד התחבורה, שמעניק את תו הנכה, קבע קריטריונים לקבלת התג. על פי קריטריונים אלו נבחנת הזכאות של כל אחד המגיש בקשה לקבלת התג.

למי מגיע תו נכה

ובכן, על פי הקריטריונים של משרד התחבורה, התו מגיע לאנשים בעלי אישור נכות שהם מוגבלי ניידות ברגליים או שדרגת הנכות שלהם עולה על 60% והם אינם יכולים להתנייד ללא רכב בדרכים. בנוסף, גם נכי צה"ל ונפגעי פעולות איבה, שמחזיקים באישור דומה ממשרד הביטחון או מהביטוח הלאומי, יכולים לקבל את תג הנכה. 

חולים במחלות שונות, שעקב מחלתם נפגעה יכולת הניידות העצמאית שלהם, ואינם מחזיקים באישור נכה – יכולים גם הם לפנות לקבלת תג הנכה ולשלוח מסמכים רפואיים המחזקים את טענתם. 

מה שבעצם צריכים להוכיח המבקשים הוא שעקב בעיה רפואית שהם סובלים ממנה – הם אינם יכולים לנוע בכוחות עצמם והתניידות ללא רכב עלולה לסכן את מצב בריאותם. 

לשם כך יש צורך בחוות דעת רפואית שמוכיחה את הטענה. משרד התחבורה מקבל, בעיקרון, את הטענות הללו על פי המסמכים הרפואיים, אך בפועל, לאנשים שאינם בעלי אישור נכה יש קושי במקרים רבים לקבל את תג הנכה.

קבלת תו נכה באמצעות ``אופקים``

כדי לקבל את תג הנכה יש להוכיח את הנזקקות הרפואית לכך. במידה ואין למבקש אישור נכה, או שהוא באמצע תהליך של קביעת אחוזי נכות מול הביטוח הלאומי, הדבר יכול לעכב ואף למנוע קבלת תג הנכה למכונית. על מנת למנוע דחייה מיותרת וסרבול של תהליך קבלת התג, מומלץ לפנות לחברה מקצועית כמו "אופקים", שיכולה לפעול עבור הנכה לקבלת התג במהירות וביעילות. ל"אופקים" ניסיון רב בתחום זה, ופנייה באמצעותה מקצרת את משך התהליך ומבטיחה תוצאה חיובית וקבלת תו הנכה ללא דיחוי.

כתיבת תגובה