הזכויות המגיעות לבעלי תו נכה

אנשים הסובלים ממחלות שונות לא תמיד יודעים כי הם יכולים להיות זכאים לקבלת תו נכה ממשרד התחבורה. תו הנכה לא מיועד רק לנכים בכיסאות גלגלים, אלא לכל מי שעקב פגיעה בבריאותו אינו יכול להתנייד ללא רכב.

ישנן פגיעות בריאותיות רבות אשר מקשות על הניידות. גם אם אדם הוא חולה אפילפסיה, לדוגמה, או במצב סיעודי כלשהו – הוא יכול להיות זכאי לתג הנכה. 

התנאי המרכזי לקבלת תג הנכה הוא שהתניידות עצמאית עלולה לסכן את בריאותו של האדם. כמובן שגם פגיעה ברגליים מכל סוג מקנה זכויות אלו – אך לא רק. 

אם כבר אתם או מישהו מבני משפחתכם הגיעו למצב שבו הם זקוקים לליווי רכב צמוד על מנת להתנייד מקום למקום – כדאי שתדעו מהן הזכויות שלכם.

מה מקנה תו נכה

תו הנכה מקנה כמה זכויות חשובות. בעל התג, הנוהג או נמצא ברכב עם מלווה, יכול לחנות במקום חניה המוסדר לטובת נכים. בנוסף, במידה ואין מקום חניה מוסדר לנכים א שמקום זה תפוס – תג הנכה מקנה זכות לחנות בכל מקום שאינו מסכן או חוסם את התנועה – גם אם מקום זה אינו מיועד לחניה. 

בנוסף, תו הנכה מאפשר קבלת פטור מתשלום אגרות רישוי. בנוסף, במקרים מסוימים התג יקנה מקום חניה שמור ליד ביתו של הנכה או החולה. 

חשוב לדעת כי תג הנכה הוא אישי ואינו ניתן להעברה, וכי הוא תקף רק כאשר הנכה נמצא ברכב כנהג או עם מלווה.

איך מקבלים את תו הנכה

על מנת לקבל את תג הנכה יש להגיש בקשה למשרד התחבורה. את הבקשה ניתן להגיש באמצעות הדואר או באופן מקוון באינטרנט. 

יש לדעת כי תהליך קבלת התג אינו פשוט וכי לא תמיד הבקשה מאשרת. וועדה מיוחדת של משרד התחבורה תבחן את הבקשה שלכם ואת המסמכים הרפואיים שצירפתם לבקשה, ותחליט אם להיענות בחיוב. במידה והבקשה נדחית, ניתן לערער, אך מדובר בתהליך שיכול להיות ארוך ומסורבל. 

על מנת להימנע מסרבול מיותר ומעוגמת נפש, מומלץ לפנות למומחים במימוש זכויות של חברה כמו "אופקים" – המתמחה בייצוג חולים והשגת תג הנכה במהירות האפשרית וללא מאבקים מיותרים.

כתיבת תגובה