מהן זכויות ההורים לתג נכה ילד נכה?

תג נכה ילד נכה יכולים לקבל הורים שילדיהם מקבלים קצבת נכות מביטוח לאומי, בגין 60% ויותר, בשל ניידות בכיסא גלגלים או פגיעה ברגליים. בנוסף, על ההורים להוכיח כי ילדיהם זקוק לכלי הרכב כאמצעי תנועה ושתנועה ללא כלי רכב עלולה לדרדר את מצבו הרפואי. בסוף 2010 הודיע משרד התחבורה כי גם הורים לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי זכאים לתג נכה ילד נכה, אך קריטריון זה אינו גורף ובמקרים בהם הורים לילדים אוטיסטים מגישים בקשה לתו נכה, בוחנת הוועדה למתן תגי חניה לנכים, כל מקרה לגופו.

הטפסים שיש להגיש

על-מנת לבקש זכאות לתג נכה ילד נכה, יש להגיש כמות גדולה של מסמכים כגון: מסמכים רפואיים רלוונטיים, אישורים מביטוח לאומי, צילומי תעודות זהות, צילום רישיונות רכב, תעודת זהות של בעל הרכב, מכתבים המציינים את מידת הקרבה שלו אל הילד ועוד. יש לציין כי כל בקשה נדונה בפני וועדה, שלא מאשרת תו נכה לכל מי שפונה אליה. לכן, אנשים רבים מוצאים את עצמם ללא תג נכה, לאחר שהוועדה דחתה את בקשתם והם נאלצים להתנייד ללא תגי חניה, גם אם מצבם קשה יחסית. הדבר נכון גם לגבי הורים המגישים בקשה לתג נכה ילד נכה ודוחים את בקשתם גם אם המכונית היא אמצעי הניוד העיקרי של הילד.

חסכו זמן ומאמץ על-ידי פניה לחברת אופקים

אם גם אתם חוששים להגיש בקשה לתג נכה ילד נכה ולסבול מדחייה, פנו עוד היום לחברת אופקים. אופקים מתמחה בהוצאת תו נכה ללא תהליכים ביורוקרטים מפרכים ובמהירות שיא, כדי שאתם והילדים תוכלו ליהנות מניידות נוחה הכוללת חניה בחניות נכים. לצוותים המיומנים של אופקים יש ניסיון בסיוע לאנשים ובעלי מוגבלויות במיצוי זכויותיהם והם ישמחו לעמוד לרשותכם על-מנת שגם אתם תוכלו לקבל תו נכה עבור הרכב שלכם. הפעילות של אופקים מתבצעת מול כל הרשויות הרלוונטיות – משרד הביטחון, משרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי והכל במטרה אחת והיא מימוש הזכויות שלכם.

כתיבת תגובה