מדינת ישראל, באמצעות רשות הרישוי במשרד התחבורה, מעניקה תו נכה לחולי סכרת עם בעיות נוירופטיה, כמו גם לבעלי מוגבלויות אחרות בכל הנוגע לניידות, המוכרות על ידי המדינה לצורך זה. תו חניה כאמור מאפשר לאוחזים בו לחנות במקומות חניה ייעודיים, השמורים על פי חוק אך ורק לאוחזים בתו חניה כאמור. מהי בדיוק נוירופטיה ומה הקשר שלה למחלת הסוכרת? מהן היתרונות הגלומים בקבלת תו נכה לחולי סכרת עם בעיות נוירופטיה? אילו גופים מסייעים לנזקקים לכך בהשגת תו הנכה? כל התשובות בהמשך המאמר.

נוירופתיה, סוכרת ומה שביניהן

מחלת הסוכרת היא מחלה שהמאפיין העיקרי שלה הוא היווצרות של עודף סכרים בדם בשתן או בשניהם גם יחד. זאת, כאשר הגוף איננו מצליח לייצר אינסולין המפרק את הגלוקוזה (הסוכר), או שהאינסולין המיוצר איננו מספיק לשם כך. כאשר הסוכרת איננה מטופלת כיאות, הן באמצעות תזונה מתאימה והן, במקרה הצורך, באמצעים תרופתיים או בהזרקת אינסולין, מתחילים להצטבר בגוף נזקים, שעם הזמן הופכים לבלתי הפיכים. אחד הסיבוכים של מחלת הסוכרת, הינו בעיות נוירוטיות. בתחילה מדובר בתחושות בלתי נעימות באזורים שונים בגוף, כולל תחושות צריבה, נימול ורגישות יתר. בהמשך, מאבדים החולים הסובלים מבעיות כאמור לעיל את התחושה באזורים שונים בגוף. בין השאר, אובדת לתמיד התחושה בכפות הרגליים, כפות הידיים ובחלקים נוספים בגוף. בהמשך, נפגעת יכולת התנועה של הסובלים מבעיות נוירוטיות והם הופכים בסיומו של התהליך למוגבלים בתנועה, חלקית או מלאה. המוגבלות הזאת הופכת אותם לנכים על פי ההגדרה, ולזכאים לקבלת תו נכה.

נוירופתיה ותו נכה

אחת הבעיות הנפוצות, הינה להביא את המוסדות האמונים על הנושא, לכדי הכרה בנכותו של מאן דהו, הסובל ממחלת סכרת המלווה בבעיות נוירוטיות מתקדמות. בדרך להכרה בזכאותו של חולה הסוכרת הנוירוטי לתו נכה מתעוררים לא מעט קשיים ועיכובים, הדורשים התערבות מקצועית ויעילה. אנשי המקצוע של אופקים, מימוש זכויות והוצאת תו נכה, מסייעים לזכאים המעוניינים בכך בהשגת תו הנכה, המקל מאד על ההתנהלות של האוחזים בו ומשדרג את איכות החיים שלהם. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם, להמשך התהליך.

כתיבת תגובה