קבלת תו נכה, הינה פריבילגיה שמעניקה המדינה למי שסובלים מנכות כל שהיא, המגבילה אותם בתנועה והמונעת מהם לתפקד כראוי. זאת, בגלל העדר גישה נוחה וזמינה למוסדות ציבור, מקומות בילוי, מרכזי קניות ומקומות אחרים כיוצא באלה. משרד התחבורה מעניק תו נכה לזכאים לכך, לאחר תהליך שבסיומו יוכר הנכה כזכאי לקבלת תו נכה. מהו תו נכה ומה היתרונות הגלומים בו? באילו מצבים ניתן לקבל תו נכה לבן משפחה? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בסוגיות דלעיל.

תו נכה והיתרונות שלו

תו נכה הוא, כאמור, תו המונפק על ידי הרשויות המתאימות במשרד התחבורה. התו כאמור, מאפשר למחזיקים בו לחנות במקומות חניה ייחודיים המסומנים לצורך זה, בחניונים או בקרבת מוסדות שונים. התו כאמור מאפשר חניה גם במקומות שבהם אין חניות ייעודיות לנכים, וכל רכב אחר יחויב בתשלום עבור החניה. התנאי לתקפותו של תו נכה במקרים כאלה, הוא צורך ממשי של הנכה האוחז בתו חניה, והעדר אפשרות חוקית אחרת לחניה.

תו נכה לבן משפחה

בחלק ניכר מהמקרים, בעל מוגבלות כל שהיא בתנועה הזוכה בתו נכה, מסוגל לנהוג את כלי הרכב הייעודי שלו באופן עצמאי. האפשרות להתאמת כלי רכב ייעודיים הופכת את חייהם היום יומיים של הנכים להרבה יותר נוחים. עם זאת, יש מקרים שבהם הנכה עצמו איננו מסוגל לנהוג, ואדם אחר צריך לבצע עבורו את המלאכה. במקרים כאלה, תו נכה לבן משפחה מהווה פתרון הולם. עם המקרים כאמור ניתן למנות ילד הסובל ממגבלות רפואיות קרדינאליות, או נכה שאיננו מסוגל לנהוג את כלי הרכב שלו באופן עצמאי. חוסר היכולת נובע מאופי הנכות, שיכולה להיות נכות פיזית קשה או, לחילופין, ליקוי בראייה המונע מהסובל ממנו את האפשרות לנהוג רכב, לא כל שכן להחנות אותו.

אנשי המקצוע המיומנים של אופקים, מימוש זכויות והוצאת תו נכה, מסייעים למעוניינים בכך בהוצאת תו נכה לבן משפחה, שעשוי לשפר את איכות החיים של הנכה ושל בני המשפחה התומכים בו. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם להמשך התהליך.

כתיבת תגובה