תו הנכה שמקבל אדם שיש לו מגבלות קשות בניידות, או לחילופין הוא סובל מבעיות פיזיולוגיות מוצדקות המחייבות מתן תו נכה כאמור, הוא אישי לחלוטין ולא ניתן להעברה לאדם אחר. עם זאת, כל אדם הסובל מבעיה רפואית או פיזיולוגית כאמור ויש לו תו נכה מאושר, יכול להשתמש בתו הנכה כאמור ביותר מרכב אחד. מהם התנאים לקבלת תו נכה? כיצד ניתן להשתמש בתו הנכה כאמור ביותר מרכב אחד? מיהם אנשי המקצוע המסייעים בקבלת תו הנכה? כל התשובות בשורות להלן.

סיבות אפשריות לקבלת תו נכה

הזכאות לתו נכה עשויה להיות תוצאה של מצבים רפואיים, פיזיולוגיים ונפשיים כאחד. עם הסיבות האפשריות לקבלת זכאות לתו נכה ניתן למנות מגבלה בניידות, המחייבת את הסובל ממנה להיעזר ברכב עקב נכות ברגליים. כמו כן, אנשים הסובלים ממחלות לב, מחלות ריאה, סוכרת עם נוירופטיה מוטורית או מחלות שריר ושלד מסוימות, יהיו זכאים לקבלת תו נכה כאמור. גם מי שסובלים ממחלות פסיכיאטריות או אוטיזם, זכאים לקבלת תו נכה. הרשימה דלעיל היא חלקית בלבד, וכוללת עוד מגבלות רבות אחרות המזכות בתו הנכה ולא הוזכרו כאן.  

תו נכה לרכב שני

מי שמחזיק בתו נכה, ויש יותר מרכב אחד המסיע אותו באופן קבוע, יכול לרשום שני רכבים בתו הנכה. באופן הזה, ניתן להשתמש בכל אחד מהרכבים בלא חשש לגרירה או קבלת דו"חות מיותרים עקב חנייה. על הרכב המסיע את הנכה להיות רשום על שמו, על שם בן / בת הזוג שלו או על שם האפוטרופוס החוקי שלו. אחד היתרונות הנובעים מרישום כלי רכב לצורך קבלת תו נכה, טמון באפשרות לשלם עבור אחד מכלי הרכב כאמור לעיל, אגרת רישוי שנתית מופחתת, של כמה עשרות שקלים בלבד.

אנשי המקצוע המיומנים של אופקים, מימוש זכויות והוצאת תו נכה, מסייעים למעוניינים בכך בהוצאת תו נכה, כמו גם תו נכה לרכב שני. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב לשיפור איכות החיים ולהקלה בנגישות למגוון מוסדות ממשלתיים, ציבוריים ואחרים, שתו הנכה מאפשר. אנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם ויסייעו לך בהליך הגשת הבקשה עד לסיומו המוצלח.

כתיבת תגובה