בכל שנה, מאובחנים בישראל כ-1000 איש על הספקטרום האוטיסטי. הורים לילדים אוטיסטים מתמודדים עם אתגרים רבים ולעתים קרובות הטיפול השוטף עשוי להיות מורכב. לכן, מעניק החוק הישראלי סיוע רב למשפחות אלו בישראל. אחת מהזכויות החשובות שכדאי לממש, היא קבלת תו נכה לרכב. ככל שמצבו של הילד אינו מאפשר לו ללכת למרחקים ארוכים, או כאשר הליכה ארוכה עשויה להעמיד אותו בסיכון, ניתן לפנות אל הוועדה המיוחדת של אגף התנועה במשרד התחבורה ולהגיש בקשה לתו. עם התו, יהיה באפשרותך לחנות בחניות נכים ולהסיר דאגה משמעותית מהראש.

באילו מקרים יהיו זכאים הורים לילד עם אוטיזם לתו נכה?

הקריטריון המרכזי לקבלת התו, היא אבחון על ידי איש מקצוע והכרה ב-60% נכות לפחות. עם זאת, תנאים אלו אינם מספיקים כדי לקבל את אישור הוועדה. כדי לעמוד בכל התנאים, יש להציג בפני הוועדה חוות דעת ומסמכים תומכים שיוכיחו כי התניידות הילד ברגל עשויה לפגוע במצבו או להעמידו בסיכון. ככל שיש ברשותך עדויות לטענה זו, סיכוייך לקבל תו נכה ישתפרו משמעותית. החל משנת 2010, אוטיזם נכלל באופן רשמי ברשימת ההפרעות המזכות בתו. עם זאת, כל בקשה תיבדק לגופה ולא ניתן יהיה לקבל את התו באופן אוטומטי. כדי לוודא שניתן יהיה לממש את זכותך, מומלץ להסתייע באנשי מקצוע.

לצלוח את היום טוב מאי פעם

הנסיעה בעיר הפכה למשימה מאתגרת מאי פעם. לעתים, אנו עשויים לבלות שעות בחיפוש אחר חניה. התניידות עם ילד על הספקטרום האוטיסטי עשויה להיות לא פעם מאתגרת. ילדים רבים עשויים לחוות תסכול וחרדה ככל שהנסיעה מתמשכת ולהקשות עליה מאוד. במרכזי הערים הגדולות בגוש דן, כמו פתח תקווה או תל אביב למשל, לעתים קרובות ניאלץ לחנות באזורים מרוחקים. עם תו נכה, יהיה באפשרותך לחנות בחניות נכים ואפילו באדום לבן ולהגיע לכל מקום הנדרש לך מבלי להסתבך עם חניה. עבור הורים רבים בישראל, מדובר בבשורה משנת חיים. סיוע של איש מקצוע בתהליך הבקשה יאפשר לך לצלוח כל אתגר בדרך וישפר את סיכוייך לקבלת האישור.

תהליך הוצאת תו נכה מחייב אתכם להסתייע באנשי מקצוע העוסקים ומתמחים במיצוי זכויותיכם על פי חוק. ליצירת קשר עם נציגינו המיומנים והמנוסים בתחום השאירו פרטים כאן

כתיבת תגובה