תג נכות מגיע למי שהוגדר על ידי רופא מוסמך שהוא נמצא באחד מהמצבים האלה:

  • נכה בשיעור שעולה על 60%, שתנועה יכולה לסכן את בריאותו.
  • נכה רגליים, שחייב כיסא גלגלים לתנועה.
  • אדם שמרותק בגלל המוגבלות שלו לבית.

הליקויים שיכולים להיות אחראים לנכות יכולים להיות : מחלות ריאות, מחלות לב, מחלות נשימה, מחלות עצבים, עיוורון, מחלות דם, מחלות סרטן, מחלות נפש, אוטיזם, תסמונת דאון, ועוד.
יש לציין שגם חולה שסובל ממספר מחלות יכול להיות רשאי לקבלת תג.

מה מטרת תו החניה לנכים?

תו חניה לנכים הוא תו שמאפשר לנכה או למלווה שלו להחנות את המכונית במקומות חניה שמותאמים לנכים. המכונית לא חייבת להיות על שמו של הנכה, והוא יכול לקבל תג עבור שתי מכוניות. לצד מקומות חניה לנכים, המכונית עם התג תוכל גם כן להחנות במקומות אסורים לחניה, אם היא לא מפריעה לתנועה. חשוב מאוד לדעת שאין להשתמש בתו אם הנכה לא נמצא במכונית כנוסע או כנהג.

איך מקבלים את התו?

הליך בקשת תו חניה לנכים אינו הליך פשוט, והוא יכול לקחת כמה חודשים. הוועדות לא מפרסמות באופן ברור את התנאים שלהן, ולכן המבקשים ימצאו את עצמם במצב של אי ודאות, ותסכול.

אם הנכה מוכר על ידי המוסד לביטוח הלאומי, ואם יש לו אישור מהמוסד שהנכות שלו עולה על 60%, הוא יכול לקבל את התו, אם לא, על הנכה או בני משפחתו, לשלוח בקשה למשרד הרישוי. הבקשה צריכה לכלול את הטפסים שהמשרד מבקש, לצד המסמכים הרפואיים של האדם שמבקש את התו של החניה. הטפסים צריכים להיות מפורטים כדי שהוועדה תשתכנע במצבו, ומכיוון שהוא לא מתייצב בפני הוועדה באופן פיזי.

תו חניה נכה רמת גן

אם אתם צריכים עזרה או ייעוץ לגבי הליכי בקשת תו נכות, לגבי המסמכים הרפואיים, תנאי הוועדה, ערעור, וכדומה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם המומחים שלנו, שבזכות הידע והניסיון שלהם, יוכלו לענות על השאלות שלכם, ולתת לכם מידע על ההליך.

כתיבת תגובה