תגי נכות

תג נכה מקל באופן משמעותי על הנכה, וגם על בני משפחתו שעוזרים לו. תג הנכה מותיר למכונית שמסיעה את הנכה, בין אם הוא נמצא בה כנהג או כנוסע, להחנות באזורי חניה שמותרים אך ורק לנכים בעלי תג, או במקומות אסורים לחניה. התג לא מתקבל באופן אוטומטי, ועל הנכה או משפחתו, לפנות בבקשה מיוחדת על מנת לקבל את התג, ולצרף אליה הוכחות רפואיות בנוגע למצבו הבריאותי. התג יכול להתקבל עבור שני רכבים, גם אם הרכבים האלה אינם רשומים על שמו של הנכה.

איך מוציאים תג נכה

אפשר להוציא תג נכות אם האדם המבקש הוא בעל אישור נכות בגובה 60% או יותר, מהמוסד לביטוח הלאומי, אם לא אז יש לפנות בבקשה לתג נכות למשרד הרישוי. כדי לבקש תג נכות על הנכה להיות מוכר על ידי רופא מוסמך בעל מוגבלות שמעניקה לו נכות של 60% לפחות, ושתנועה עלולה לפגום את הבריאות שלו, או שהוא יהיה נכה רגליים שצריך כיסא גלגלים לניידות, או שהוא יהיה מרותק לבית שלו. הבעיות הבריאותיות שמעניקות אחוזי נכות יכולות להיות פיזיות, בגין מחלות במערכות השונות של הגוף, עיוורון, או בעיות נפשיות.

הבקשה צריכה לכלול את הטפסים המתאמים, וגם מסמכים רפואיים שמסבירים את הבעיות הרפואיות של המבקש, ואת מצבו הבריאותי. הוועדה בוחנת את התיק ועונה למבקש בחיוב או בסירוב. כשהוועדה דוחה את הבקשה היא לא תנמק לאדם את סיבות הדחייה, אולם הוא יוכל להגיש ערעור. חשוב לציין שהוועדה לא מזמינה את האדם באופן פיזי להגיע אליה.

חשיבות סיוע מומחים

תג חניה לנכה ראשון לציון

עצם העובדה הוועדה אינה מסבירה את סיבות הדחייה, וגם לא את התנאים שהיא שוקלת לפיהם את ההחלטות שלה, שיכולה ליצור תסכול ואי מודעות אצל המבקש ובני משפחתו. כל זה לצד הסבל היומיומי שלהם בניידות והתנועה היומיות. המומחים שלנו יוכלו לייעץ לכם, ולתת לכם מידע על הוועדה, ועל המסמכים הרפואיים. אם אתם מחפשים עזרה בהגשת הבקשה, או אם יש לכם שאלות לגבי התהליך, אתם מוזמנים לפנות אלינו, והמומחים שלנו ישמחו לכוון אתכם, ולעזור לכם להשיג את תג הנכה עבורכם, או עבור בן משפחה.

כתיבת תגובה