אם אתם או בן משפחה שלכם סובלים ממחלות שמשפיעות על הניידות שלכם, או נכים, אתם עשויים להיות זכאים לתו חניה לנכה. תו חניה לנכה הוא תו שבאמצעותו תוכלו להחנות את הרכב במקומות חנייה שמיועדים לרכבי נכים, או במקומות שאסור להחנות בהם בדרך כלל, וזאת על מנת להקל על הנכה ובני משפחתו בכל מה שקשור בניידות ותנועה. כדי להנות מתג החניה, הנכה חייב להיות ברכב כנהג או כנוסע.

קבלת תו נכה

כדי שאדם יהיה זכאי לתו חניה, הוא צריך לסבול מליקוי, או מספר ליקויים, שגורמים לו להיות באחד מהמצבים האלה:

  • אדם בעל נכות של 60% או יותר, ושתנועה גורמת למצבו הבריאותי להתדרדר.
  • אדם שצריך כיסא גלגלים, בגלל שרגליו נכות.
  • אדם שמרותק לבית שלו בגלל מוגבלויותיו.

יש רשמיה של מחלות שיכולות להוביל להכרה כנכה, כמו מחלות לב, מחלות עצבים ודמנטיות, סרטן, עיוורון, מחלות נשימה, ועוד מחלות ומצבים אחרים.

כדי לקבל את תו הנכה, אז עליכם להיות מוכרים כנכים בשיעור 60% לפחות על ידי המוסד לביטוח לאומי, אם לא, אתם חייבים להגיש בקשה למשרד הרישוי, שיקבע את הזכאות. את הבקשה אפשר להגיש על ידי הבן אדם בעל הנכות או בני משפחתו, והדרך היחידה להוכיח את המצב הבריאותי היא על ידי טפסים ודוחות רפואיים שמצורפים לבקשה, כיוון שהוועדה אינה מקבלת את הנכים באופן פיזי אליה. רצוי שהבקשה תכלול את כל המסמכים הרלוונטיים למצב הנכה. למרבה הצער הוועדה אינה מפרסמת מראש לציבור את רשימת התנאים שצריך לעמוד בהם הנכה כדי לקבל את תו החניה. אם אתם מקבלים את התו, תצטרכו לחדש כאשר הוא פג תוקף.

מה עושים אם הבקשה נדחית

במקרים שבהם הוועדה דוחה את הבקשה לקבלת תו נכות, אתם יכולים לשלוח ערעור על הדחייה.

סיוע לקבלת תו חניה נכה תל אביב

מחפשים עזרה בהגשת בקשה לתג נכות, או להגשת ערעור? תפנו אלינה במהרה, והמומחים שלנו יעזרו לכם, וייתנו לכם ייעוץ מותאם אישית למצב שבו אתם נמצאים.

כתיבת תגובה