תג חניה לנכה הוא תג שמאפשר לנכה או למלווה שמסיע אותו להחנות את הרכב במקומות מסומנים לנכים, וגם במקרים רבים להחנות באזורים שלא ניתן להחנות בהם כל עוד החניה לא מפריעה לתנועה. זאת אומרת, שאם לצורך הדוגמה, רכב נכה יחנה על המדרכה, בצורה שלא מפריעה להולכי הרגל, הוא יוכל לעשות זאת, והוא לא יקבל דוח – בהנחה שלא הייתה לנכה או למלווה אפשרות לחניה אחרת, ולכן הוא נאלץ להחנות במקום שאסור לכלי רכב אחרים. תג החניה מאפשר לנכים ולבני המשפחה שלהם שמסיעים אותם הקלה משמעותית, ומאפשר להם להחנות בנוחות המקום קרוב למקום שאליו הם צריכים להגיע.

תו נכה למי שאין רכב

תג הנכה יכול לשמש אך ורק כאשר הנכה נמצא ברכב כנהג או כנוסע, והוא יכול להינתן לשני רכבים, גם אם הם לא נמצאים בבעלות הנכה, אך הם משמשים להסעתו באופן קבוע.

לצד תג הנכות לנכה מוענקות הטבות והקלות אחרות, כמו למשל, פטור מתשלום חניה ציבורית, כאשר חניה בתשלום היא הגישה היחידה למקום עבורו.

מי זכאי לתג נכות

אם הנכה מוכר מצד הביטוח הלאומי כנכה בעל נכות בשיעור של 60% לפחות הוא יהיה זכאי לתג, אם לא, הוא חייב לפנות בבקשה למשרד הרישוי לקבלת תג הנכות. הבקשה נבחנת לפי מסמכים רפואיים שהנכה שולח עם טפסי הבקשה. אם מדובר על נכה צהל על הנכה להיות בעל נכות של 30% ויותר, והבקשה צריכה להישלח למשרד הבטחון.

הקריטריונים לקבלת תג נכות

משרד הרישוי אינו מקבל את הנכה לוועדה שמאשרת את תגי הנכות, והבקשה נבחנת לפי המסמכים הרפואיים, ולכן חשוב מאוד לשלוח למשרד את כל המסמכים הרלוונטיים למצבו הבריאותי של הנכה.

המשרד אינו מפרסם לידיעת הציבור את הקריטריונים שלפיהם הוא מאשר את הבקשות.

אם אתם צריכים מידע נוסף, ייעוץ, או סיוע בהגשת בקשה לתג נכות, אתם מוזמנים לפנות אלינו. המומחים שלנו יוכלו בעזרת הידע, ההתמחות, והניסיון, להגיש בקשות טובות ומלאות לקבלת תג נכה למשרדים הרלוונטיים, ויסיעו לכם בהליכי הגשת ערעורים.

כתיבת תגובה