תו חניה לנכים

תו חניה מותיר לנכים והמלווים שלהם להחנות במקומות המיועדים לנכים, או במקומות שהחנייה בהם אסורה. את תו החניה יכול לבקש האדם עצמו, או בן משפחה, ואפשר להשתמש בו ברכב כאשר הנהג הוא הנכה עצמו או המלווה כאשר הנכה נמצא ברכה בלבד. התו מיועד לשימוש בשני רכבים לכל היותר שמשמים להסעת הנכה.

מי קובע את הזכאות לקבלת תו חניה לנכה

קביעת הזכאות נקבעת על ידי הוועדה מטעם משרד הרישוי, או אם המוסד לביטוח הלאומי נותן אחוזי נכות של יותר מ 60% לאדם.

תו חניה לנכה חולה אלצהיימר

מחלת האלצהיימר היא אחת המחלות הדמנטיות הכי נפוצות בקרב קשישים. אלצהיימר פוגע בתפקוד של מערכת העצבים של החולה, וגורם לפגיעה קשה בתפקוד הקוגניטיבי וההתנהגותי שלו. אלצהיימר גורם לירידה בזיכרון, בדיבור, וגם ביכולת ההתמצאות והשיפוט של החולה, והוא גם כן גורם הידרדרות הדרגתית, ועם הזמן החולה נהיה תלוי באנשים אחרים כדי למלא את הפעולות הכי בסיסיות וחיוניות ביותר עבורו.

איך מקבלים זכאות לתו חניה לנכה

אם לחולה לא נקבעו אחוזי נכות על ידי המוסד לביטוח הלאומי, יש להגיש בקשה לוועדה הרפואית המוקמת על ידי משרד הרישוי. הבקשה צריכה לכלול את הטפסים המתאמים, ויש לצרף אליהם מסמכים ודוחות רפואיים שמפרטים את הבעיות והמחלות של האדם, את רמת התקדמות המחלה, ואיך המחלה פוגעת ביכולת התנועה של החולה. כיוון שהוועדה אינה מפרסמת את התנאים והקריטריונים שלה לזכאות לתו, רצוי לצרף את כל המסמכים הרפואיים שנמצאים ברשותכם, ואת כל המסמכים שיכולים להעיד על רמת הקושי וההתקדמות של המחלה אצל החולה, על מנת להגביר את הסיכויים לקבלת התו. אם הוועדה לא מאשרת את הבקשה שלכם, אתם יכולים להגיש ערוער ולנסות לקבל את התו.

סיוע בקבלת תו חניה לנכה חולה אלצהיימר

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כדי לקבל מידע וייעוץ לגבי זכאות לקבלת תו חניה. המומחים שלנו יעזרו לכם בהגשת הבקשה, ובבניית תיק טוב ומפורט ככל היותר, ובזאת הסיכויים שלכם לזכאות יהיו גבוהים יותר.

כתיבת תגובה