תו חניה לחולי דמנציה

אם אתם או בן משפחה שלכם סובלים מדמנציה אתם עשויים להיות זכאים לתו חניה לנכה. תו חניה לנכה הוא תו שבאמצעותו תוכלו להחנות את הרכב במקומות חנייה של נכים, או במקומות שאסור להחנות בהם בדרך כלל, וזאת על מנת להקל על חולה דמנציה ובני משפחתו בכל מה שקשור בניידות. כדי להנות מתו זה החולה חייב להיות ברכב כנהג או כנוסע.

קבלת תו נכה לסובלים מדמנציה

דמנציה היא מצב בריאותי קשה שנגרם כתוצאה מפגיעה במערכת העצבים. הפגיעה היא פגיעה קוגניטיבית והתנהגותית, והחולה ימצא את עצמו עם בעיות בזיכרון, בשפה, בתקשורת עם החוץ, וביכולת הניידות וההתמצאות. מחלות דמנטיות פוגעות בדרך כלל בקשישים, תפגע משמעותית ביכולות הכי בסיסיות של החולה, וההתנהלות היומיומית תיהפך עם הזמן לקשה מאוד לחולה ולמקורבים אליו. החולה מאבד בהדרגתיות את האוטונומיה שלו, והוא נהפך לתלוי בעזרת האחרים.

כדי לקבל את תו הנכה, עליכם להיות מוכרים כנכים בשיעור 60% או יותר על ידי המוסד לביטוח לאומי, או להגיש בקשה למשרד הרישוי, שיקבע את הזכאות. הבקשה יכולה להיעשות על ידי הבן אדם עצמו או בני משפחתו, והדרך היחידה להוכיח את המצב הבריאותי היא על ידי טפסים ודוחות רפואיים שצריך לצרף לבקשה, כיוון שהוועדה אינה מקבלת את החולים. רצוי שהבקשה תכלול את כל המסמכים שיכולים להיות רלוונטיים למצב החולה. למרבה הצער הוועדה אינה מפרסמת מראש את התנאים שצריך לעמוד בהם החולה כדי לקבל את תו, אבל אפשר לומר באופן וודאי שככל שהבקשה תהיה מפורטת במסמכים רפואיים, וככל שהמחלה תהיה מתקדמת, כך גם יעלה הסיכוי לקבלת אישור לתו נכה.

מה עושים אם הבקשה נדחית

אם הוועדה דוחה את הבקשה שלכם אתם יכולים לשלוח ערעור על הסירוב.

סיוע לקבלת תו נכה לסובלים מדמנציה

כדי לקבל עזרה בנושא קבלת תו נכה לסובלים מדמנציה, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר במהירות. המומחים שלנו יענו על כל השאלות שלכם, יתנו לכם ייעוץ מקצועי, ויסייעו לכם בהגשת בקשה טובה ומפורטת.

כתיבת תגובה