תג חניה עבור נכים

תג נכה הוא תג שמעניק משרד הרישוי ושמאפשר לנכה או למלווים אותו בנסיעותיו להחנות את הרכב במקומות חניה לנכים, או במקומות אסורים לחנייה לציבור. מטרת התג היא כמובן להקל את התנועה והניידות של החולה, ולהקל על ההתמודדות היומיומית עם המחלה של החולה עצמו, ובני משפחתו שמטפלים בו. התג החניה יכול לשמש באופן בלעדי או את הנכה אם הוא נוהג, או הנהג שמלווה אותו ברכב, בתנאי שהוא יהיה בו.

זכאות לקבלת תג נכה

תג נכה ניתן לחולה בעל קשיים משמעותיים בהליכה, ושתנועתו או הליכתו יכולות לפגוע בבריאותו, או אם הוא מרותק לבית. הוכחת המצב הבריאותי נעשית באמצעות מסמכים ודוחות רפואיים. על החולה לענות על אחד מהקריטריונים האלה:

  • נכות רפואית בשיעור 60% או יותר שזקוק לרכב כדי שמצבו הבריאותי לא יחמיר.
  • אדם מוגבל בהליכה, שמסתייע בכיסא גלגלים לתנועותיו.
  • אדם נכה שזקוק לכלי רכב כיוון שרגליו נכות.
  • אדם שסובל ממחלות עצבים, מחלות דם, מחלות אונקולוגיות, מחלות נשימתיות, מחלות אורתופדיות, מחלות דם, ועוד.

איך נקבעת הזכאות לקבלת תג נכה

אם נקבעו לאדם אחוזי נכות מתאימים על ידי המוסד לביטוח לאומי הוא זכאי לתג, אם לא, הוא יצטרך להגיש בקשה לתג נכות למשרד הרישוי. הבקשה נעשית בדואר או באופן מקוון, והיא  צריכה לכלול את הטפסים המתאימים, ודוחות רפואיים שיפרטו באופן מדויק את המצב הרפואי, את הליקויים שהוא סובל מהן. הקריטריונים והתנאים שמציבה הוועדה לא ידועים לציבור, אבל אפשר לומר שמה שמעניין את הוועדה הם ההוכחו שמעידות על השפעת המחלה עליו.

אם הבקשה מתקבלת הנכה יהיה חייב לחדש אותה כאשר פג התוקף. אם הבקשה ניחת יהיה אפשר להגיש ערעור. הבקשה יכולה להיות מוגשת באמצעות הנכה או בני משפחתו.

קבלה וחידוש תג חניה לנכה- מידע וייעוץ

אם אתם רוצים לקבל מידע מפורט ואישי על תג נכה, או אם אתם זקוקים ליעוץ, אתם מוזמנים ליצור קשר עם המומחים שלנו שיסיעו לכם בקבלת מידע מפורט, ובבניית תיק רפואי טוב שיאפשר לכם לקבל תג נכה.

כתיבת תגובה