תו חניה נכה

משרד הרישוי מפיק לנכים תווי חניה וזאת על מנת להכיל על ניידותם. תו החניה מאפשר לנכה או לאדם שמסיע אותו  להחנות את הרכב במקומות המיועדים לנכים, ובמקומות שהחניה לא מותרת בהם, וזאת לפי התנאים המפורטים בסעיפים 2 ו-3 לחוק חניה לנכים. השימוש בתו הנכה מותר ברכב המשויך לתו בלבד, וזאת בתנאי שהנכה נמצא ברכב כנהג או כנוסע.

תו חניה נכה עבור הורה

הורה של אדם לנכה יקבל תו חניה לנכה.

מי יכול להגיש את הבקשה לקבלת תו נכה:

בקשת קבלת תג חניה לנכה יכול להגיש כל מי שסובל ממחלה או מספר מחלות שבגינן הוא מתקשה ללכת, או אם תנועה מסוכנת לבריאותו או שהוא מרותק לביתו, האדם צריך להוכיח זאת על ידי דוחות רפואיים עדכניים שמאשרים את המצב שלו.

 

החוק גם כן מגדיר שעל-פי סעיף 1 לחוק חניה לנכים, זכאי לתג נכה עיוור, או מי שרופא מוסמך אישר כי הוא עונה על אחד המצבים האלה:

  • בעל נכות הרפואית היא בשיעור 60% לפחות, ושתנועתו ללא רכב עלולה לגרום לדרדור  במצבו הבריאותי.
  • אדם שמוגבל בהליכה וזקוק לכיסא גלגלים לצורך ניידות.
  • אדם נכה שזקוק לרכב כאמצעי תנועה כיוון שרגליו נכות.
  • אדם שסובל ממחלות שפוגעות בתפקוד שלו כמו סרטן, מחלות לב, מחלות עצבים, מחלות אורטופדיות, ועוד.

בעל הזכאות לתו נכות, יקבל תג חניה על גבי כרטיס קשיח, שיש להצמיד לשמשת הרכב בעת החניה, באופן שיאפשר לראותו אותו בבירור.

במסגרת שיפור השירותים לאוכלוסיית הנכים, תג החניה לא נושא על גביו את מספרי כלי הרכב. המטרה של צעד זה,  גם במקרה של שינוי הרכבים הרשומים תחת התג – לא יהיה צורך להמתין לקבלת תג חדש, וניתן להמשיך להשתמש בתג הקיים.

במקרה שבעל הזכאות לתג נכה הוא קטין אז אגף הרישוי ישלח אליו שני תגי חניה.

שימו לב –  חשוב להדגיש שתג החניה הוא אישי, והוא ניתן לשימוש רק בעת נסיעת הנכה או נהיגתו ברכב. נכה הנותן את תג החניה שקיבל לשימוש אדם אחר הוא בעצם עובר עבירה פלילית, והוא יהיה צפוי לעונשים שקובע החוק.

כתיבת תגובה