קבלת תו נכה מתייחסת למקבל התו בעצמו, ולאו דווקא לרכב ספציפי. ואולם במקרים שבהם הנכה בעצמו איננו יכול  לנהוג, ניתן לבצע הוצאת תו נכה לבן משפחה. המשמעות היא שבן המשפחה המחזיק בתו הנכה, הוא האדם האמון על הנכה עצמו והוא בעל הסמכות, היכולת והחובה לטפל בנכה ולסייע לו להתנייד ולהגיע למקומות שהנגישות אליהם קשה בלעדי הרכב. מיהם הזכאים לקבלת תו נכה במדינת ישראל? מתי ובאילו מצבים מתאפשרת הוצאת תו נכה לבן משפחה? מיהם אנשי המקצוע האמונים על הוצאת תו נכה בכלל, ותו נכה לבן משפחה בפרט? כל התשובות בשורות הבאות.

זכאות לתו נכה והמשמעויות שלה

זכאות לתו נכה בישראל, ניתנת לבעלי מוגבלויות הסובלים מבעיות פיזיולוגיות, רפואיות וכן בעיות נפשיות שונות. בין שאר המגבלות המקנות את הזכות לקבלת תו נכה ניתן למנות מגבלה ממשית בניידות, וכן מחלות שונות דוגמת מחלות לב, ריאה או סוכרת עם נוירופטיה מוטורית. בכל המקרים כאמור לעיל, מנוע החולה הסובל מהם מתנועה חופשית לטווח ארוך, או שהוא עלול להתקשות בה. בנוסף, יש מחלות פסיכיאטריות שונות שגם הסובלים מהן זכאים לקבלת תו נכה. בחלק מהמקרקים, ניתן לבצע הוצאת תו נכה לבן משפחה. זאת, אם הנכה עצמו איננו מסוגל לנהוג ולהתנהל באופן עצמאי.

תו נכה לבן משפחה – מתי ולמה

הוצאת תו נכה לבן משפחה, מתאפשרת במצבים שבהם תו הנכה אכן נדרש, אבל הנכה עצמו איננו יכול להתנייד אופן עצמאי, ולפיכך איננו יכול למעשה להשתמש בו. חלק מהמצבים הללו כבר הוזכרו לעיל. בנוסף להם, ישנם מקרים שבהם גיל הנכה הוא צעיר מדי, והוא איננו רשאי לנהוג בכוחות עצמו. למעשה, מי שמגיש את הבקשה הוא האפוטרופוס, או האדם האמור לסייע לנכה בנושא הניידות.

אנשי המקצוע המיומנים של אופקים, מימוש זכויות והוצאת תו נכה, מסייעים למעוניינים בכך בהוצאת תו נכה לבן משפחה, על פי אמות המידה שנקבעו.הגשת הבקשה חייבת להיות מגובה במסמכים הרפואיים הנדרשים, ומומלץ לבצע אותה באמצעות איש מקצוע מיומן, כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם להמשך התהליך.

כתיבת תגובה