דחיית בקשה לתו נכה, עלולה לגרום לבעיות לא פשוטות למי שאמור לקבל את התו, אך בקשתו נדחתה. עם זאת, בחלק לא מבוטל מהמקרים הדחייה הינה תוצאה של חוסר תשומת לב או העדר מידע מספיק, המציג את תמונת המצב העדכנית באשר למצבו הרפואי של מבקש הבקשה. מהם הקריטריונים לקבלת תו נכה? אילו סיבות אפשריות קיימות לדחיית הבקשה? כיצד ניתן לטפל בדחייה או לערער עליה? בשורות הבאות נעסוק בנושא הזה ונבהיר נקודות בעייתיות.

אמות המידה לקבלת תו נכה

אמות המידה לקבלת תו נכה הן מורכבות. עם אמות המידה כאמור ניתן למנות מוגבלות בניידות, קיומן של מחלות לב או מחלות ריאה מסוימות, סכרת עם נוירופטיה מוטורית ועוד מגוון בעיות ומחלות. באופן עקרוני, כל מגבלה או מחלה המשפיעה על היכולת של הסובל ממנה להתנייד בכוחות עצמו, עשויה להוות עילה להגשת בקשה לקבלת תו נכה. בנוסף, ניתן לקבל תו נכה קבוע או זמני גם בעקבות מחלה פסיכיאטרית, אוטיזם, אפילפסיה או מחלות נוספות כגון אלצהיימר. בכל המקרים כאמור לעיל, ובמקרים רבים נוספים, הגשת בקשה מנומקת המגובה במסמכים רפואיים עדכניים, תיענה בחיוב.

סיבות אפשריות לדחיית בקשה

בחלק ניכר מהמקרים, הסיבות לדחיית בקשה הן פרוצדוראליות מעיקרן, ונובעות מהעדר מידע מספיק, או מידע שאיננו עדכני. במקרים אחרים, מדובר בדחייה על רקע שינויים במצבו הפיזיולוגי של מבקש הבקשה, המונעים ממנו לחדש תו נכה שאיננו קבוע. כיון שהגשת הבקשה כשלעצמה כרוכה בהמצאת מסמכים רבים, ההמלצה החד משמעית כאן היא להיעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע מיומנים, המכירים את הנושא ומתמחים בו. חשוב להדגיש בהזדמנו זאת, שלרוב קשה לדעת את הנימוקים והסיבות לדחיית הבקשה, כך שיש צורת לפעול נכון מלכתחילה ולספק כל מסמך שיכול לסייע.

אנשי המקצוע המיומנים של אופקים, מימוש זכויות והוצאת תו נכה, מסייעים למעוניינים בכך בהוצאת תו נכה וכן בערעור על סירוב להנפקת תו נכה. הגשת ערעור מנומק ומגובה במסמכים הרפואיים הנדרשים, על ידי איש מקצוע מיומן, עשויה לשנות את המצב ולהביא לקבלת תו הנכה הנדרש. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם להמשך התהליך.

כתיבת תגובה