הגשת  בקשה לקבלת תו נכה חייבת להתבצע על פי ההנחיות והכללים המקובלים, כפי שהם מוצגים באתר של משרד התחבורה. בנוסף למילוי נכון של הטפסים, חייבת הבקשה כאמור לכלול גם את על המסמכים הנדרשים לתמיכה בה. על מנת להקל על מצוקתם של הסובלים מנכויות ובעיות פיזיולוגיות שונות, נקבע כי ניתן להגיש פנייה מקוונת בנושא תו נכה. הטכנולוגיה המודרנית תומכת בבקשות מהסוג הזה, ומקצרת בצורה ניכרת את התהליך. כיצד נקבעת זכאותו של נכה לקבלת זכאות לתו נכה? מהי פנייה מקוונת לקבלת תג נכה וכיצד היא מתבצעת? היכן ניתן לקבל סיוע שיבטיח את קבלת התג?

זכאות לקבלת תו נכה

זכאותו של בעל לקויות פיזיות ונפשיות כל שהן לקבלת תו נכה, נקבעת על פי אמות מידה מוגדרות ומפורטות. אמות המידה כאמור קובעות שאדם המוגבל בתנועה והמשתמש בכיסא גלגלים, זכאי לקבל תג נכה. ואולם מעבר לכך, מוגדרים אנשים הסובלים ממחלות ומבעיות אחרות, פיזיולוגיות ונפשיות כאחת, כבעלי זכאות לתן נכה על פי חוק. הזכאות יכולה להיות זמנית או קבועה, בהתאם להחלטה המקצועית של הגורמים הממונים על הנושא.

הגשת בקשה מקוונת לקבלת תו נכה

כפי שכבר נאמר לעיל, קבעו המומחים של משרד התחבורה קריטריונים ברורים המאפשרים להגיש פנייה מקוונת לשם קבלת תו נכה. הפנייה והגשת הבקשה צריכות להתבצע באמצעות האתר וחייבת להיות מלווה ומגובות באישורים המתאימים. כל הטפסים כאחד, חייבים להיות מועברים באמצעות קובץ PDF אחד, הכולל את כולם.

אלא שבצד היתרונות, יש גם בעייתיות מסוימת בהגשת בקשה מקוונת לקבלת תו נכה. הבעיה היא שהגשת פנייה מקוונת עלולה דווקא לעיכובים ולא לזירוז התהליך. זאת, כיון שכל טעות, כולל מילוי שגוי של טפסים או העדר אישור מתאים, תעכב את קבלת תו הנכה. זאת בדיוק הסיבה שבגללה כדאי וחשוב להיעזר באנשי מקצוע מיומנים.

המומחים של אופקים, מימוש זכויות והוצאת תו נכה, סייעו בעבר ומסייעים גם כיום לבעלי נכויות, בהגשת בקשה מקוונת לקבלת תג נכה. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יבחנו את טפסי הבקשה ואת האישורים הקיימים. זאת, עוד בטרם נשלחה הבקשה ליעדה. ובמטרה לזרז את התהליך ולמצות אותו בהקדם האפשרי..

מחשבות על

  1. טלי בורבא הגיב:

    שלחתי לפני חודש וקשבוע תפסים לגבי תג נכה לבני הטפסים אושרו אך התג לא הונפק

  2. אלונה הגיב:

    יש לי אישור על נכות
    טך לא מציינים במפורש לא לעמוד בתוביטוח לאומי
    מסרבים לתת לי תו כזה
    אני נאלצת לסבול כאבים קשים
    יש לי דלקת פרקים ניוונית מלפניי שנים
    משנת 2010 לא קיבלתי שרם
    לא ניידות
    לא נכות
    ככגם לא מרבלת מה שאני זכאית לפי החוכעת אני בת 68 חיה
    על קיצבת זיקנה מועטה

כתיבת תגובה