ישנם אירועים רבים בחיים שעשויים לדרוש מאיתנו להסתייע באמצעי עזר על מנת ללכת. לעתים הסיוע יהיה זמני בלבד ובמקרים אחרים, ניאלץ להסתייע במקל או בהליכון למשך שאר חיינו. בין אם מדובר בבעיה מולדת, בתופעה המגיעה עם הגיל, במחלה ניוונית או בפציעה כתוצאה מתאונה – החוויה עמה אנו מתמודדים בסופו של דבר זהה. האתגרים עשויים להיות רבים. 

כדי להבטיח שניתן יהיה לנהל את שגרת חייך באופן תקין ופשוט ככל הניתן, מומלץ להגיש במהירות בקשה לוועדה המיוחדת של אגף התנועה ולקבל אישור לתו נכה לרכב. כך, מה שבעבר היה אתגר מפרך, יהפוך לעוד קפיצה מהירה ונוחה אל הסידורים היום-יומיים שלך. במובן הזה, מדובר בתנאי הכרחי על מנת ליהנות מנגישות במרחב הציבורי.

גם קרובי משפחה לנעזרים במקל עשויים להיות זכאים

רבים מהנעזרים במקל ובהליכון הינם אנשים מבוגרים. ברוב המקרים, המשפחה הקרובה מהווה את מעגל הטיפול הראשוני ביותר. מדובר באחריות מאתגרת ביותר הדורשת משאבים רבים. אחת מהמשימות המרכזיות שלרוב נוטלים על עצמם קרובי המשפחה, היא הסעת האדם המבוגר לסידורים. לעתים קרובות, החיפוש אחר חניה עם אדם בעל מוגבלות עשוי להיות מאתגר מאוד. במרכזי הערים, בעיקר בגוש דן, יהיה קשה מאוד למצוא מקום לחנות בו בקרבת מקום ליעד. כאשר הליכה ממושכת אינה באה בחשבון, ניאלץ להוציא כסף רב על חניון בתשלום או לוותר על הפעילות לחלוטין. תו נכה מאפשר לך לחנות בחניות נגישות ולהביא את האדם הנעזר במקל עד אל היעד ללא הליכה מיותרת.

כיצד מגישים את הבקשה?

לא כל בקשה לקבל תו נכה לרכב לנעזר במקל או הליכון תתקבל באופן אוטומטי. כדי לקבל את אישור הוועדה, יהיה עלינו להוכיח כי הליכה ממושכת עשויה לפגוע משמעותית במצבו הבריאותי של האדם. לכן, חשוב לצרף אל הבקשה את כל המסמכים הרלוונטיים. ליווי של אנשי מקצוע בתהליך הגשת הבקשה יאפשר לך להבין בדיוק מה נדרש לצרף ולהניע את התהליך ביעילות. בסופו של התהליך וככל שהוועדה תמצא לנכון, יעמוד לרשותך תו נכה שיוכל לשמש אותך לשני רכבים המסיעים את האדם באופן קבוע.

תהליך הוצאת תו נכה מחייב אתכם להסתייע באנשי מקצוע העוסקים ומתמחים במיצוי זכויותיכם על פי חוק. ליצירת קשר עם נציגינו המיומנים והמנוסים בתחום השאירו פרטים כאן

כתיבת תגובה