בשל קצב התבגרות המהיר של האוכלוסייה בישראל, מוצאים את עצמם רבים מהאנשים בישראל, כשהם לא רק מטופלים בילדים משלהם, אלא גם נדרשים לטפל בהוריהם הקשישים והסיעודיים. אין המדובר במשימה קלה, אולם, בהחלט, ישנם דברים שונים שיכולים לסייע בעמידה בה. מאחר והדבר אינו מוכר לאנשים רבים, אם אתם נמצאים במצב כזה, חשוב שתדעו כי ניתן להוציא תו חניה להורה סיעודי העומד בקריטריונים אותם מכתיב משרד הרישוי.

תו חניה להורה סיעודי

בניגוד לסטיגמה הרווחת, לקבלת תו נכה לא זכאים, אך ורק, נכים משותקים או כאלה הזקוקים לכסא גלגלים לצורך התניידותם השוטפת. אף אנשים צעירים יותר, אשר מצבם הרפואי שמקורו בבעיה כזו או אחרת מקשה עליהם בתנועה, או, לחילופין, אנשים שהליכה מרובה עלולה להחמיר את מצב הבריאות שלהם, עשויים להיחשב כזכאים לקבלת תג נכה לרכב. דבר נוסף אותו חשוב להדגיש הוא, כי את תו החניה לנכה ניתן להצמיד גם לשמשה של רכב שאינו בבעלותו של הנכה. ומכאן, שאתם זכאים לקבלת תו חניה להורה סיעודי, כאשר אתם מלווים את הוריכם הסיעודיים לעיתים קרובות ומסיעים אותם ממקום למקום. את תו הנכה ניתן לשייך ליותר מרכב אחד, ונפוץ מאד כיום לשייכו לשני רכבים. מרגע קבלת תג הנכה, זכאי הרכב הנושא אותו לחנות בחניות הנכים באופן חופשי ואף לחנות במקומות שאסורים לחניית מי שאינו נושא תו נכה, אבל אינם מסכנים את המשתמשים בדרך. תו חניה להורה סיעודי אף פוטר את הרכב מתשלום אגרת הרישוי השנתית.

הבירוקרטיה, כמו תמיד, מהווה המכשול העיקרי

קבלת תו חניה להורה סיעודי, בדומה לקבלת תג נכה אחר, מחייבת לא רק את פנייתכם למשרד הרישוי, אלא שגם עליכם להגיע לשם כשאתם מצוידים במסמכים רבים ושונים – אישורי נכות מטעם המוסד לביטוח לאומי או, לחילופין, מסמכים רשמיים אחרים המאשרים קיומו של המצב הרפואי המצדיק את קבלתו של תג נכה, לצמיתות או באופן זמני. בדומה לשאר התהליכים במדינת ישראל, הבירוקרטיה, גם בתהליך זה הינה מסובכת ולא קלה, אולם ניתן להימנע ממנה על ידי שימוש בחברה המתמחה בתהליכים דומים.

כתיבת תגובה