תגי החניה המיועדים לנכים מאפשרים לזכאים להם להחנות רכבם במקומות הייעודיים השמורים לנכים, כמו גם במקומות שהחניה עבור אחרים אסורה בהם, וזאת, בהתאם לתנאים הכתובים בסעיפים 2 ו-3 לחוק חניה לנכים, תשנ"ד – 1993. על פי חוק זה, ניתן לשייך לתג חניית נכה אחד שני רכבים, במידה ושניהם משמשים להסעתו. כלל זה, חל גם על שני רכבים שאינם בבעלותו של האדם הנכה הזכאי לתג, אבל הם משמשים אותו בדרך קבע. אם במקרה הוספת רכב נוסף בתג קיים בתשלום, יונפק לנכה תג אחד בודד בלבד שישמש ברכב המסיע אותו.

הוספת רכב נוסף בתג קיים בתשלום

השימוש בתג החניה המיועד לנכים מותר, אך רק בכלי הרכב שמשויך לתג, וחל רק בעת שהנכה נמצא ברכב (בין אם הוא נצא בו כנהג ובין אם הוא נוסע). באזורים רבים בארץ, תוכלו להחנות את כלי הרכב שנושא תג נכה בחניה שמסומנת בכחול-לבן, ללא צורך בתשלום. מאחר ואין המדובר בתקנה כלל-ארצית, חשוב לוודא את קיומה של זכאות זו ברשות המקומית הספציפית שבתחומה אתם מתכוונים לחנות את הרכב. כמו כן, קובע חוק החניה לנכים כי בעלי תגי חניה לנכים הינם פטורים מתשלום עבור חניה במקום ציבורי, אשר חניה ציבורית בתשלום מהווה את הגישה הנגישה היחידה להגעה אליו.

תג החניה לנכים מונפקים בפורמט של כרטיסים קשיחים, שאותם, תצטרכו, בעת החניה, להצמיד למקום שיאפשר לראותו באופן ברור, בין אם בחלון הצדדי שבצד הנהג ובין בצד שמאל של השמשה הקדמית של הרכב.

החל משנת 2019, תגי הנכה שניתנו לצמיתות יהיו בתוקף לכל אורך חיי המקבל אותם, בניגוד לעבר, בו נדרש חידוש התג במחזוריות של שמונה שנים.

רישום במאגר אגף הרישוי

כיום, תגי החניה לנכים מונפקים בלא ציונו של מספר רישוי כלי הרכב, ועל התג כתוב כי פרטי הרכב או הרכבים המורשים רשומים ברישומים של אגף הרישוי. הוספת רכב נוסף בתג קיים בתשלום מאפשרת רישומו של רכב נוסף במאגר הרכבים המורשים לשאת תג חניה לנכה.

כתיבת תגובה