בעבר, ידענו והכרנו שכל חולה סרטן יכול וראוי לקבל תג נכה, זה היה מקובל עד לפני כמה שנים, הזכאות הייתה ועודנה קיימת ואפילו מגיע להם, יחד עם זאת בשנים האחרונות המדינה נעשתה קשוחה, והרבה פניות מגיעות למצב של דחיה. עד היום הרבה מנסים להבין למה.

תו נכה לחולי סרטן

לצערנו חולים כאלו לא נמצאים היום, שחור על גבי לבן, היכולים לקבל זכאות לתו חניה, לכן בהרבה פעמים הם מקבלים דחיה. ברגעים שכן הוועדה מאשרת, המילה חולה סרטן או חולה אונקולוגי כלל לא נכללת בטופס, אלא מציינים את הבעיות שהמחלה גרמה להם, ואי לכך הוועדה מחליטה האם נכון לאשר תג נכה או לא. לצערנו חולי סרטן אינם זכאים רשמית לתג נכה. הבעיה נוצרת שבמהלך הטיפולים הקשים שמגיעים בתדירות גבוהה, החולים סובלים, וסובלים הרבה יותר ממה שאפשר להבין. הם סובלים מכאבים גופניים, תשישות כללית ובקושי יכולים לנוע ולהתנייד כמו בני אדם רגילים, כך שקשה להם מאוד ללכת ולהגיע למחוז חפצם בקלות. ואין זה משנה אם אלו ילדים או מבוגרים, למרות שילדים תלויים במבוגר שיעזור להם ללכת, שיעזור להם להגיע לאם שהם צריכים, כך שזו עוד בעיה קשוחה שעליה לא מובן איך דוחים תג נכה.

משרד התחבורה טוען, שסרטן זוהי לא מחלה הדורשת תג נכה מכיוון שלרוב הן מחלות ממאירות שהן לרוב קלות, ואינן פוגעות בניידות, יחד עם זאת חולים רבים מגיעים למצבים גופניים מאוד קשים, עד כדי שהם צריכים עזרה בהליכה יום יומית ולא משנה לאן. הרבה מן החולים נדחים ולא מקבלים תג נכה כי הם לא מוגדים בעלי בעיה ממשית בניידות. לכן חולים שהם מאוד מאוד קשים, יכולים אכן לקבל תג נכה. מפה מה שמובן הוא – שרק חולי סרטן שמוגדרים קשים ובעלי פגיעה בניידות יכולים לקבל תג נכה ולא יקבלו דחיה.

אל תעשו זאת לבד!

אם קיבלתם דחיה, אם אתה דורשים מענה ולא מקבלים, אם אתם יודעים שאתם זקוקים לתג נכה, אל תישארו באפלה. תפנו לייעוץ!

כתיבת תגובה