תו נכה הוא אחת מהיוזמות והדרכים שמטרתם היא הקלה בהתמודדות של הנכים עם המחלה שלהם, וגם לבני משפחתם שנושאים את נטל המחלה עם החולים. תו נכה מתיר לנכים או מלווה שמסיע אדם נכה כאשר הנכה נמצא ברכה, לחנות במקומות שמיועדים לנכים בלבד, או במקומות שהחניה בהם היא אסורה, וזאת כדי להקל על התנועה והניידות של החולים.

חולים דמנטיים

מחלות דמנטיות הן מחלות שפוגעות במערכת העצבים של החולה והגורמות לפגיעה קשה בתפקוד הקוגניטיבי והתנהגותי של החולה. אחת המחלות הדמנטיות הכי שכיחות היא מחלת האלצהיימר. המחלה פוגעת ביכולת הדיבור, השפה, הזיכרון, ההתמצאות, התנועה, והחולה נהפך בהדרגתיות לתלוי לחלוטין, והוא לא יוכל לעשות את המטלות הכי בסיסיות. מחלה אלצהיימר פוגעת בעיקר בקשישים, אבל במקרים נדירים יותר היא יכולה להופיע אצל חולים צעירים יותר. מחלות אלצהיימר, כמו המחלות הדמנטיות האחרים, פוגעים לא רק בחולה, אלא גם באנשים המקורבים אליו שמטפלים בו. כיוון שמחלות דמנטיות פוגעות באוטונומיה וביכולת התנועה וההתמצאות של החולה, הוא יהיה זכאי לקבלת תו חניה לנכה, אם הביטוח הלאומי מכיר בו כנכה מעל 60%, או אם בקשת תו נכה התקבלה על ידי הוועדה של משרד הרישוי.

תו נכה למלווה לחולי אלצהיימר

בקשת התו יכולה להיעשות על ידי המלווה של חולה האלצהיימר, והוא יכול לשמש אתו כאשר הוא מסיע את החולה.

תהליך קבלת תו נכה

כמו שהוזכר למעלה, אם המוסד לביטוח לאומי מכיר בחולה כנכה בשיעור של 60% לפחות, אז הוא יהיה זכאי לתג, אם לא הוא צריך להגיש בקשה לקבלת תו חניה לנכה למשרד הרישוי. לבקשה יש לצרף את מכלול המסמכים והדוחות הרפואיים של החולה, וכל מסמך שיכול להעיד ולשקף את מצבו הבריאותי. כיוון שהוועדה אינה מיידעת את הציבור בתנאים והקריטריונים שהיא קובעת לפיהם את הזכאות, יש להגיש מסמכים מפורטים.

אם אתם מעוניינים לקבל ייעוץ או מידע על תו נכה למלווה חולי אלצהיימר או כל נושא אחר שרלוונטי לתו נכות אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

כתיבת תגובה