תו חניה לנכים

לצד ההטבות הכספיות השונות שמקבלים בעלי נכות, כמו קצבאות והטבות מס, הם זכאים גם כן לקבל הקלות בניידות שלהם, על ידי הענקת תו חניה לנכה. תו חניה יקל על הניידות של הנכה ובני משפחתו או המלווים שלו, בזאת שהוא מאפשר לרכב של הנכה להחנות בחניות נכים, או על המדרכה, כל עוד הנכה עצמו נמצא ברכב.

הליך הגשת בקשה לקבלת תג נכות, והתנאים לקבלת התג

כל אדם שיש לו אישור של שיעורי נכות שעולה על 60% מהביטוח הלאומי יהיה זכאי לתו חניה, אם לא אז הזכאות נקבעת על ידי וועדה של משרד הרישוי שממונה על הענקת תווי חניה. הזכאים לתו החניה הם נכים שנקבעו על ידי רופא מוסמך כבני אדם עם שיעורי נכות של 60% שתנועה משפיעה לרעה על בריאותם, אנשים שמרותקים לבית בגלל נכות, או אנשים שתלויים בכיסא גלגלים או רכב, עקב רגליים נכות. מחלות וליקויים רבים יכולים להיות אחראים לנכות והגבלות תנועה, המחלות כוללות : מחלות נשימתיות, מחלות סרטן, עיוורון, מחלות דם, מחלות עצבים, מחלות נפש, סכרת, ועוד.

הוועדה של משרד הרישוי עושה את בדיקת הזכאות ללא שהיא מזמינה את הנכה להתייצב מולה, וזאת על ידי עיון במסמכים רפואיים ודוחות שהנכה אמור לצרף לבקשה. אם הוועדה משתכנעת שהאדם עונה על הקריטריונים שלה, היא מאשרת לו תו חניה לנכה, שהוא אמור לחדש כל כמה זמן. החידוש של התו לא או מתקבל באופן אוטומטי.

אם הוועדה עונה בסירוב לבקשה, האדם יכול להגיש ערעורים.

התנאים המפורטים של שהוועדה מחליטה לפיהם אם האדם זכאי לתו חניה, אינם מפורסמים לידיעת הציבור, ולכן ההליך יכול להיות מתסכל לנכים ומשפחותיהם, במיוחד שהוועדה לא מנמקת גם כן את סיבות הדחייה.

תו נכה לרכב חולון

אם אתם מחפשים מידע, או עזרה בנושא תו חניה, אנחנו מזמינים אתם ליצור איתנו קשר. המומחים שלנו יעזרו לכם בהליך הבירוקרטי מול המשרדים השונים, ויסיעו לבנות תיק רפואי טוב לוועדה, וייתנו לכם ייעוץ מקצועי הודות לניסיון שלהם בתחום.

כתיבת תגובה