הוצאת תו נכה היא לא דבר קל. הליך קבלת התו יכול להיות לפעמים רבות כאב ראש אמיתי עבור נכים ובני משפחותיהם, והוא יכול להמשך זמן ארוך מהרגיל. התו הוא כלי חיוני לנכים, והיעדר יקשה מאוד על הניידות שלו. במאמר זה נסביר מה זה תו נכה, את התנאים להשגתו, איך מבצעים את הליך הבקשה, ונסביר את הקושי הכרוך בהליך הבקשה וההוצאה של התג.

תג נכה

תג נכה הוא תעודה שמוצמדת לכלי רכב שבו נוסע כנהג או נוסע האדם הנכה, עם או ללא מלווה. התג שימושי כיוון שהוא נותן זכאות לרכב המדובר להחנות, בזמן שהנכה נמצא בו בלבד, בחניות ציבוריות שמסומלות עם סמל נכה, וגם כן במקומות שלא מורשים לחנייה, אם החנייה לא מפריעה.

איך משיגים תג נכה?

בין אם אתם מבקשים את התו עבורכם, או עבור בן משפחה, אתם צריכים להגיש את הבקשה למשרד הרישוי. אם אתם או בן המשפחה מוכרים על ידי הביטוח הלאומי כנכים עם אחוז של 60% או יותר, אם לא, תגישו בקשה לתביעת אחוזי נכות למשרד לביטוח לאומי, או בקשה למשרד הרישוי לקבלת תג נכה. תג נכה יוענק אם בן האדם שמבוקש עבורו התג עונה על תנאים מסוימים או אם הוא סובל ממחלות מסוימות שמקשים את התנועה שלו, או אם בריאותו יכולה להיפגע או להידרדר כתוצאה מתנועה ללא רכב.

מה לצרף לבקשה?

לבקשה יש לצרף טופס הבקשה, עותק מתעודת הזהות, רישיונות הרכב, והכי חשוב דוחות, מסמכים, מכתבים, חוות דעת רפואיים שמסבירים באופן מפורט את מצבו הבריאותי של החולה. יש לשים לב למסמכים הרפואיים ולתת להם חשיבות רבה כיוון שהוועדה לא תזמין אליה את נכה, וכיוון שהיא נסמכת על המסמכים האלה בלבד. הוועדה תחליט אם היא מעניקה את התו לנכה או אם היא דוחה את הבקשה, ואם הבקשה נידחת יוכלו המבקשים להגיש ערעור.

תו נכה למי מגיע ומה צריך לעשות

הוועדה לא מפרסמת את הכללים והתנאים שהיא מבצעת את ההחלטה שלהם לפיהם, מה שהופך את הדבר לקשה.

לקבלת עזרה וכדי לחסוך זמן תיצרו איתנו קשר.

כתיבת תגובה