תו נכה הוא לא רק מקל על החיים של הנכה עצמו, אלא גם על קרובי משפחותיהם שנושאים את נטל הנכות עם הנכה, ועוזרים לו במטלות היומיומיות, ומסייעים לו בהסעותיו.

מה הוא תג נכה?

תג נכה היא תעודה שמאשרת שהבן אדם שנוסע באוטו שמוצמד אליו התג הוא נכה, ובכך יוכל הנהג של הרכב, בין אם הוא עצמו הנכה או בן אם הוא בן משפחה או מלווה של הנכה, להחנות במקומות המתאימים. חשוב לציין שהשימוש בתג הוא אך ורק בעת שהנכה נמצא ברכב. המקומות שרכב הנכה מותר להחנות בהם הם לא רק חניות לנכים, אלא גם כן מקומות אסורים לחנייה, בתנאי שלא מתבצעת הפרעה לרכבים או לעוברי האורח.

למי מגיע התג?

התג יוענק למי שהוכר כנכה בדרגה של 60% לכל הפחות, נכה רגליים, מי שזקוק לכיסא גלגלים או רכב לתנועה, עיוור, או מרותק לבית. ההכרה צריכה להתבצע על ידי רופא בעל הסמכה. הנכות עלולה להיות בגלל פגיעה, מחלה או מספר של מחלות שפוגעות בתפקוד וביכולת הניידות של האדם, בין אם מדובר על מחלות פיזיות כמו מחלות קרדיולוגיות, מחלות אונקולוגיות, מחלות נשימתיות, מחלות ריאה, או מחלות נפש ועצבים כמו אוטיזם, אלצהיימר, תסמונת דאן, ועוד. 

כדי לקבל תג נכות יש לבצע את הבקשה באחת הדרכים הבאות:

  • המוסד לביטוח לאומי: בקשה לקביעת אחוזי נכות. אם הבקשה מאושרת, ולנכה מוענקים אחוזי נכות שעולים על 60%, יוכל לקבל את התג.
  • משרד התחבורה: בקשה למשרד הרישוי לתג נכות. הבקשה נבחנת על ידי וועדה רפואית מיוחדת שמוקמת כדי לדון בבקשות מסוג זה.

תו נכה לקרוב משפחה

הבקשה יכולה להתבצע על ידי הנכה או על ידי בני המשפחה שלו. הועדה הרפואית מחליטה לפי המסמכים הרפואיים שישלחו אליה.

תנאי הוועדה הרפואית

הבקשה נשלחת עם צירוף של טופס הבקשה, ודוחות רפואיים בנוגע למצב הבריאותי והנכות. ככל שהמסמכים יהיו מפורטים יותר ככל שהסיכוי יעלה לקבלת התג. הוועדה הרפואית לא מכריזה על התנאים לבחינת הבקשות והענקת תג החנייה.

כתיבת תגובה