אחת הטרגדיות העלולות לפקוד משפחה כל שהיא, הינה הולדתו של ילד הסובל מפיגור שכלי או מבעיות אחרות, שהפתרון הטוב ביותר עבורן הוא הכנסת הילד למוסד סגור. עם זאת, עצם הימצאותו של ילד בעייתי מהסוג הזה במשפחה, עשוי לאפשר להורים לקבל תו נכה לילד במוסד. מהו תו נכה ומדוע הוא כל כך חשוב למשפחות שיש להן ילדים בעלי צרכים מיוחדים? מה ניתן לעשות על מנת לקצר את הדרך לקבלת תג נכה עד למינימום? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא כאוב זה ובפתרונות אפשריים שיקלו על ההורים ועל כל המשפחה.

מה זה תג נכה ולמה הוא כל כך חשוב

תג נכה הוא למעשה כרטיס פלסטיק בעל נראות גבוהה, המוצמד לשמשת הרכב המשמש את הנכה עצמו. התג האמור משמש את הנכה עצמו או את מי שנוהג ברכב שבו נוסע הנכה, לחנות בחניות שמלכתחילה מיועדות לנכים, או במקומות מסוימים שרכב רגיל איננו יכול או רשאי לחנות בהם. אמות המידה לקבלת תו נכה אינן זהות בהכרח לאמות המידה לקביעת אחוזי נכות למשל. עם אמות המידה לקבלת תג נכה ניתן למנות אנשים המתקשים בהליכה, עיוורים וכן חולי לב. גם חולי סרטן ובעלי נכות נפשית עשויים לזכות בתו חניה, כמו גם מי שאובחנו כחולי פיברומיאלגיה ובעלי פגיעות נוירולוגיות שונות.

כמה זמן לוקח לקבל תו נכה

קבלת תו נכה היא לכאורה משימה פשוטה. יש צורך למלא את הטפסים הנדרשים ולהמציא את כל המסמכים הרפואיים המפרטים את רמת המוגבלות של מבקש התו. עם זאת, בגלל הכמות הגדולה של החומר שיש להביא והמסמכים שיש למלא, קורה לא פעם שישנן טעויות במילוי הטופס או לחילופין טופס רפואי נדרש לא נמצא בין הטפסים שהובאו. כל טעות או טופס חסר, מעכבים את קבלת התו ולעיתים גם מונעים אותה. לפיכך, גם בקשה לקבלת תו נכה לילד במוסד, צריכה להיות מוגשת באמצעות אנשי מקצוע מומחים. הם יבחנו את המסמכים ואת טפסי הבקשה ויגישו אותם לגורמים המתאימים בהקדם. ככל שההגשה מקצועית יותר, כך האישור מתקבל מהר יותר. אם יש לך עניין בהגשת בקשה לתו נכה לילד במוסד, אתה בהחלט במקום הנכון. כדאי ליצר קשר כעת ולקצר באופן משמעותי את הזמן מרגע הבקשה לקבלת תו הנכה.

כתיבת תגובה