קבלת תג נכה לילד אוטיסט מתבצעת במסגרת הענקת תג נכה עבור הסובלים מנכויות בדרגות שונות. ואולם המבדיל בין קבלת תג נכה לילד הסובל מאוטיזם לתג נכה מכל סוג אחר, טמון בעובדה שאת תג הנכה מקבלים למעשה ההורים או האפוטרופוסים שלו, כאשר לאורך כל חייו האוטיסט יישאר תלוי בהורים או באפוטרופוסים שלו כמעט בכל תחום בחיים. מהו אוטיזם ומדוע נדרש תו נכה לילד אוטיסט? באילו מקרים נוספים מי שמשתמש בתו הנכה הם האפוטרופוסים ולא הזכאי עצמו? כמה זמן לוקח לקבל תג נכה לילד אוטיסט וכיצד ניתן לזרז את התהליך? 

מהו אוטיזם ומדוע נדרש תו נכה לילד אוטיסט

האוטיזם בכללותו הוא מצב שבו הסובל ממנו נעדר יכולת ליצירת קשרים בין אישיים תקינים. על פי המחקרים שנערכו בשנים האחרונות, מתברר שחלק גדול יותר ממה שהיה מקובל לחשוב עליו עד כה, סובל מאוטיזם ברמות שונות. ככל שרמת האוטיזם חמורה יותר, כך מידת הניתוק מהסביבה גבוהה יותר. יש מקרים שבהם האוטיסט נעדר לחלוטין כל יכולת ליצירת קשר מילולי או אחר עם סביבתו. באופן עקרוני נחשב האוטיזם לסוג של נכות, המקנה בן השאר את הזכות לקבלת תג נכה. ואולם האוטיזם איננו לבדו, ויש עוד מקרים שבהם מקבלים למעשה ההורים או האפוטרופוסים את הזכות להשתמש בתו הנכה, בתנאי שהנכה נמצא ברכב. מדובר בדרך כלל בנכים בדרגות חומרה שונות, פיזיולוגיות ונפשיות כאחת. תו הנכה מקל על ההתנהלות של ההורים בדרך לקניות, למרפאה ולמוסדות ממשלתיים שונים, כאשר הנכה נמצא איתם.

כמה זמן לוקח לקבל תג נכה

למעשה, תהליך קבלת תג הנכה עשוי לארוך לא מעט זמן. ואולם לעיתים מזומנות הגורם לעיכובים אם מבקשי התו בעצמם, שלא מלאו כהלכה את הטפסים או שלא המציאו את כל המסמכים הרפואיים הנדרשים. העוזרים המיומנים של אופקים מסייעים להורים לילדים אוטיסטים המעוניינים בכך, לקבל תו נכה לילד אוטיסט במהירות המרבית האפשרית. הם יסייעו לך למלא את טפסי הבקשה ולהשיג את כל המסמכים הנדרשים. ההיכרות המעמיקה שלהם עם התחום, מגדילה עד למקסימום את סיכויי ההצלחה. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב לקבלת תו נכה.

כתיבת תגובה