אחת המחלות הפחות סימפטיות שאדם עלול לחלות בהן היא הטרשת הנפוצה. מדובר במחלה נוירולוגית שלמרבה הצער הפכה לנפוצה הן בקרב צעירים והן בקרב מבוגרים. התסמינים של המחלה משתנים מאדם אחד למשנהו, אבל במקרים חמורים עלולה להיווצר פגיעה משמעותית ביכולת התפקוד של האדם הסובל ממנה. תו נכה לחולי טרשת נפוצה נועד לסייע להם לשמור על אורח חיים רגיל למרות המחלה. אילו מחלות נוספות מוכרות על ידי משרד התחבורה ומזכות את הסובלים מהן לקבלת תו נכה? כיצד ניתן לזרז את קבלת התו ולהימנע מדחיית הבקשה על ידי משרד התחבורה?

תג נכה והמחלות המוכרות המצדיקות קבלה שלו

כאמור לעיל, אנשים הסובלים מטרשת נפוצה ומבקשים תו נכה, מקבלים אותו ומסתייעים בו לשמירה על אורח חיים רגיל ככל שהמחלה מאפשרת. ואולם מלבד טרשת נפוצה, יש מחלות או פגיעות פיזיולוגיות שונות שגם הלוקים בהן זכאים לקבלת תג נכה. עם המחלות כאמור לעיל ניתן למנות חולי סכרת, במיוחד במצב מתקדם שבו יש פגיעה ביכולת הניידות. בנוסף, מי שסבלו מאירוע לבבי משמעותי, או מי שסובלים מפיברומיאלגיה, קרי תסמין הכאב הכרוני, יקבלו תו נכה על פני אמות המידה הנהוגות. גם מי שסובלים מקצרת (אסטמה) ומתקשים בהליכה ממגוון סיבות שונות, עשויים לזכות לקבלת תו נכה. ואחרון חביב – מי שסובלים מבעיה נפשית משמעותית, יקבלו ככל הנקרה תו נכה גם הם.

זירוז קבלת תו נכה

קבלת תו נכה לטרשת נפוצה, כמו כל מחלה אחרת המזכה בתו כאמור, מתקבלת רק אחרי שבמשרד התחבורה התקבלו כל המסמכים הנוגעים למחלה. בנוסף, על מבקשי התו למלא באופן הברור והנכון ביותר את כל טפסי הבקשה. מדובר במשימה לא פשוטה עבור כל אדם, לא כל שכן אנשים שמלכתחילה סובלים מבעיות פיזיולוגיות או מוטוריות שונות. אנשי המקצוע המומחים של אופקים מסייעים לכל אדם המעוניין בכך לקבל את תו הנכה המגיע לו בהקדם האפשרי ובקלות הרבה ביותר. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוב בדרך לקבלת תו נכה ושיפור משמעותי באיכות החיים.

כתיבת תגובה