מחלת פרקינסון היא מחלה קשה המשפיעה על פעילות מערכת העצבים והמאפיין הבולט והמוכר ביותר שלה הוא רעידות בלתי נשלטות, נוקשות בשרירים והפרעות בתנועה כתוצאה מירידה חדה ברמות הדופמין במוח, שאחראי על התקשורת בין תאי עצב. תו נכה ניתן לחולי פרקינסון על-מנת להקל עליהם ולסייע להם להגיע לטיפולים רפואיים ולהחנות בחניות מרווחות הקרובות יחסית לפתחים ודלתות על-מנת שלא יצטרכו ללכת מרחק גדול תוך מאמץ רב. תו נכה לחולי פרקינסון מעניק גם פטור מתשלום על חניה בבית חולים ופטור עבור תשלום על אגרת רכב. במקרים מסוימים חולי פרקינסון אף זכאים להקצאת חניית נכים סמוך לביתם.

תג נכה לחולי פרקינסון מותנה במצב הבריאותי והתפקודי

על פניו מובן מאליו שחולה פרקינסון זקוק לתו נכה, אולם יש מקרים בהם חולי פרקינסון מקבלים תשובה שלילית ומסורבים על-ידי משרד הרישוי. יש לציין גם כי מחלת הפרקינסון מתחלקת לשני סוגים: פרקינסון ראשוני, שהוא מחלה כרונית שהגורם לה לא ידוע ופרקינסון משני – מצב שנחשב להפיך ונגרם כתוצאה משימוש בסמים או תרופות מסוימות. בכל מקרה חולי פרקינסון צריכים תו נכה על-מנת שיוכלו להתנייד בקלות ואם הם מסורבים על-ידי משרד הרישוי ולא מקבלים תג נכה, לרוב מדובר בעוגמת נפש לא פשוטה, הגוררת גם ערעורים ובקשה חוזרת, המתנה שוב לתשובה וכיו"ב. לכן, מומלץ מאוד להיעזר בחברה מקצועית כגון cartag, המסייעת בהשגת תו נכה לחולי פרקינסון ולבעלי נכויות ומוגבלויות אחרות.

היתרונות של סיוע בהשגת תו נכה

שירות של חברה חיצונית כמו cartag של אופקים מימוש זכויות, יכול לסייע רבות לחולי פרקינסון המעוניינים להשיג תג נכה שיקל עליהם להתנייד. מנהלי תיקי הלקוחות של החברה מתמחים בבדיקות זכאות לתו נכה והגשת בקשות וזאת מתוך היכרות מעמיקה עם הקריטריונים של משרד הרישוי. כל בקשה נתפרת היטב וכוללת מסמכים רפואיים רלוונטיים וכל תיעוד למחלה וזאת על-מנת להגביר את הסיכויים לקבל תו נכה בהתאם לקריטריונים השונים. סיוע מקצועי יכול למנוע מצבים בהם הבקשה לא מאושרת ולהעניק לחולי פרקינסון את הזכות לנגישות לה הם ראויים.

כתיבת תגובה