הזכות לנגישות היא זכות בסיסית של כל אדם. לכן, נכים ומי שסובלים ממחלות קשות המגבילות את התנועה, יכולים להוציא תג נכה, המעניק זכויות שונות במטרה להפוך את הניידות לקלה יותר ולאפשר לו לחיות חיים מלאים ככל הניתן.

מהן הזכויות של מחזיקי תג נכה?

  1. בעלי תו נכה זכאים להחנות בחניות המיועדות לנכים ומסומנות בסימון מיוחד. הזכות הזו ניתנת רק לבעלי תו נכה וחניה של רכב ללא תג נכה בחניות אלו, נחשבת לעבירה על החוק הגוררת עונשים וסנקציות. חניות נכים הן מרווחות מהרגיל, שכן הן מיועדות בין השאר לרכבים גדולים המכילים כיסא גלגלים ואף כוללים רמפה חשמלית או לירידה קלה ובטיחותית עם הכיסא מהאוטו. בנוסף, חניות אלו הן הכי קרובות לפתחים ודלתות של מרכזים מסחריים, מבני תרבות, מוסדות חינוך וכל סוג של מבנה ציבורי, במטרה להפחית את המרחק שעוברים הנכים מהרכב אל מקום חפצם.
  2. בעלי תג נכה פטורים מתשלום עבור חניה בחניון ציבורי ובנוסף מקבלים הנחה משמעותית בתשלום אגרת רכב. החלטה זו נובעת מהשאיפה להקל על תנאי החיים של מחזיקי תג נכה, שלעיתים קרובות יכולת ההשתכרות שלהם נפגעת בעקבות הנכות.
  3. בעלי תו נכה זכאים בתנאים מסוימים גם לחניה מסומנת פרטית, סמוך לביתם. חניה של רכב אחר בחניה הפרטית נחשבת לעבירה חמורה על החוק.
  4. רכב עם תו נכה המכיל כיסא גלגלים רשאי לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית, בתנאי שהנכה נוכח באותו רגע ברכב.

מי יכול להוציא תו נכה?

מומחי חברת אופקים המתמחה בסיוע בהוצאת תו נכה ובניית תיקים בהתאם לדרישות משרד הרישוי, מציינים כי לא רק בעלי נכות פיזית זכאים לקבל תג נכה. תו נכה ניתן גם לבעלי מחלות קשות כגון מחלות אונקולוגיות, קרוהן, מחלות לב, סוכרת, פרקינסון ועוד וכאלו שמצבם הרפואי מגביל את יכולת התנועה שלהם כמו אחרי השתלת איברים. גם קשישים הסובלים מאלצהיימר זכאים לקבל תו נכה ואף הורים לילדים על הרצף האוטיסטי, הזקוקים להשגחה תמידית ובמיוחד באזורים מסוכנים כמו סמוך לחניונים ולכבישים.

כתיבת תגובה