כחלק מהשאיפה להעניק נגישות מלאה לבעלי נכויות פיזיות והסובלים ממחלות קשות ומגבילות, מנפיק משרד הרישוי בחסות המדינה תו נכה המאפשר קבלת הקלות והטבות כמו חניה במקומות המיועדים לכך, פטור מתשלום על חניה ועוד. בהמשך לכך, גם מי שאינו מחזיק תו נכה וחונה בחניית נכים, סופג סנקציות ועונשים הקבועים בחוק. נהוג לחשוב כי תג נכה מאפשר לחנות בכל מקום, ללא מגבלות. אך בכל זאת, יש כמה תקדימים משפטיים המוכיחים כי תו נכה לא מעניק זכויות ללא הגבלה.

חוק חניית נכים נועד כדי ליצור שוויון

אחת המטרות של חוק חניית נכים היא השאיפה להשיג שוויון כמעט מלא בין מי שלא סובל ממגבלות כאלו ואחרות ובין נכים הזקוקים להנגשה בצורה חניות ייעודיות. לכן, גם נכים בעלי תג נכה אינם יכולים לחנות במיקום המפריע ומסכן את תנועת כלי הרכב או הולכי הרגל. כראיה לכך פסק בית המשפט קנס של 250 ₪ לאדם בעל תו נכה אשר חנה במיקום מרכזי בשטח בית חולים, בטענה כי חניות הנכים היו תפוסות והוא מיהר לקבלת טיפול רפואי. על אף שמדובר על פניו בבעל תו נכה הרשאי לחנות כמעט בכל מקום, השופט פסק נגדו בטענה כי הוא סיכן בצורה ממשית את תנועת כלי הרכב והולכי הרגל וכי הטיעונים שנקב בהם אינם מספיקים על-מנת להכריע לטובתו.

תו נכה אפשר להוציא עם עזרה מקצועית

התקדים המשפטי שהוזכר לעיל הוא כמובן חריג יחסית ורוב הנכים שמוציאים תו נכה חונים בחניות הייעודיות להם, מה שמקל עליהם מאוד להתנייד ולשמור על שגרת חיים מלאה. יחד עם זאת, לא מעט אנשים נתקלים בבעיות הנגררות לאורך זמן רב, כשהם מעוניינים להוציא תו נכה. לכן חשוב לפנות לחברה מקצועית ואמינה כמו cartag, מבית אופקים מימוש זכויות. מנהלי תיקי הלקוחות של החברה מיומנים בהגשת בקשות מהירות ומדויקות עבור תו נכה ללקוחות החברה ומשפרים משמעותית את הסיכוי לקבל את התו המיוחל. לכן אם אתם זקוקים לתו כזה, פנו לחברת אפקים ותוכלו להיות רגועים.

כתיבת תגובה