אדם שמוצא את עצמו מאובחן כחולה במחלת הפרקינסון, חש ממש שהקרקע נשמטת תחת רגליו. המחלה מחרידה כל אחד וכולנו מקווים ומתפללים שלא להגיע לעולם למצב הנוראי הזה בו הגוף רועד ללא כל שליטה. אז נכון שיש היום תרופות יעילות לבעיות הללו אך בעוד שהתרופות פותרות את בעיות הרעד, הן גורמות לתופעות לוואי חמורות מאוד עד שרבים הם החולים שלא מעוניינים ליטול את התרופות הללו שממש מכבות להם את המוח. הם מעדיפים להמשיך לסבול ולרעוד ובלבד שהמוח שלהם יישאר צלול, חד וברור.

חולה פרקינסון? הכר את זכויותיך!

אדם הסובל ממחלת הפרקינסון סובל למעשה מהגבלות חמורות המגבילות אותו בכל אורח חייו. הוא מתקשה בביצוע פעולות הכי בסיסיות ויומיומיות. הוא עשוי להתקשות בהליכה, ברחצה, באכילה בביצוע קניות וכן הלאה.

אדם שמוצא את עצמו במצב כזה זכאי בהחלט ליהנות מהטבות שונות שעשויות להקל עליו את החיים ואת ההתנהלות היומיומית.

הבעיה היא שעד שהחולה זוכה להכרה מטעם החברה לביטוח הלאומי ועד שהיא מוכנה לתת לו את אחוזי הנכות שלו כדי לקבוע את גובה הקצבה אליה הוא יהיה זכאי, הוא רק ממשיך לסבול עוד ועוד בלי שיש לו על מי להישען וממי לקבל עזרה כלשהי.

חולה פרקינסון חייב להיעזר בסביבה הקרובה לו על מנת לחיות את חייו ולספק לעצמו את הצרכים הכי בסיסיים שלו.

הזכויות שלו הן די משמעותיות ואם הוא מקבל אותן הרי שהוא יכול ליהנות מהטבות רבות שיקלו עליו מאוד.

מסייעים לכם לאורך כל הדרך

בגלל שאנחנו משוכנעים שאכן מגיעות לכם הטבות שונות ואנחנו מכירים את הקצב של החברה לביטוח לאומי, אנחנו מציעים ליווי וסיוע מלאים לאורך כל התהליך וזאת על מנת להבטיח כי תקבלו את מה שמגיע לכם ואת מלוא הזכויות שיקלו עליכם בכל השלבים.

לדוגמא תג נכה לרכב. זה נראה אולי כדבר כמעט שולי בכל ההתמודדות הקשה עם מחלת הפרקינסון. אך אי אפשר לתאר עד כמה שהדבר הזה מקל על החולה כמו גם על בני המשפחה שלו כאשר הם יודעים שיש להם אפשרות לחסוך הליכה מיותרת הודות לאפשרויות החניה הנגישות.

תו נכה לחולי פרקינסון

מחלת הפרקינסון היא אחת המחלות המוכרות ביותר בעולם המערבי, אך לצערנו עולם הרפואה עוד לא הצליח למצוא לה תרופה של ממש. המתמודדים עם פרקינסון ובני משפחותיהם מתמודדים עם שינוי מהותי באורח חייהם, שינוי שמצריך אותם להתמודד עם חיים חדשים שהם כלל לא הכירו.

כיצד מחלת הפרקינסון משפיעה על הגוף?

משום שהפגיעה העיקרית שהמחלה מבצעת מתבטאת בפגיעה בתאי העצב הקיימים במוח האנושי, ההשפעה יכולה להשתנות מאוד בין אדם לאדם. במרבית המקרים נפגעת המוטוריקה העדינה (כלומר השימוש בידיים והרגליים), נפגעת יכולת הדיבור, הקשב ועוד. בסופו של דבר, וככל שהמחלה מתקדמת, הפגיעה בגוף נעשית בלתי נמנעת ומונעת מהחולים בה לתפקד כפי שתפקדו לפני המחלה.

האם חולי פרקינסון זכאים לקבל תו נכה?

אכן כן. לאחר האבחון הרשמי במחלה יש לפנות אל הביטוח הלאומי ולהגיש תביעת נכות, שלרוב לא יסרבו. מכיוון שמדובר במחלה מורכבת שאין ממנה מרפא, המדינה מנסה לעשות כל מה שהיא יכולה על מנת להקל על החולים ועל בני משפחותיהם. ישנן לא מעט הטבות שהחולים יכולים לקבל, לרבות תו החנייה.

למה חולי פרקינסון צריכים תו נכה?

חולים רבים צריכים להגיע לטיפולים ובדיקות בתדירות גבוהה, והשילוב של הצורך הזה עם הקושי בהתניידות הופך כל יציאה מהבית למורכבת במיוחד. תו הנכה מאפשר לחולה ולקרובים לו לצאת לכל משימה נדרשת בקלות יתרה, וגם לא לבזבז זמן על מציאת חנייה או זמני הליכה ארוכים ממנה אל הבניין הרצוי. יתרה מזאת, חשוב לזכור שמרבית חולי הפרקינסון כלל אינם יכולים לנהוג, כך שהם צריכים להסתמך על אנשים אחרים שיסיעו אותם ממקום למקום.

כיצד חולי פרקינסון יכולים לקבל תו נכה?

הדבר הראשון שעל כל חולה לעשות הוא לפנות אל הביטוח הלאומי בתביעה ולקבל ממנו אחוזי נכות. לאחר מכן יהיה עליו לפנות שוב לביטוח הלאומי, להציג בפניו מסמכים רלוונטיים ואת האחוזים שכבר קיבל – על מנת שהמשרד יוכל להעניק לו את התו שמגיע לו.

במידה ואתם מעוניינים בליווי מקצועי וענייני שיעזור לכם לקבל את התו כמה שיותר מהר – אנחנו ב״אופקים למימוש זכויות״ נשמח לעמוד לרשותכם.

כתיבת תגובה