כיום חיים בבתי אבות בישראל כמאה אלף קשישים, עם זאת, חלק מן הטיפול בהורים מבוגרים נמצא עדיין באחריות ילדיהם או קרובי משפחה אחרים, בכל מה שקשור בהסעות לטיפולים רפואיים וכדומה, תו נכה יכול לסייע בזה.

למה תו נכה להורה בבית אבות חשוב?

ההחלטה להעביר הורה קשיש לבית אבות היא החלטה מורכבת ולא פשוטה, לפעמים זהו תהליך שלוקח זמן רב ומרבית המשפחות מעדיפות להשאיר את ההורה הקשיש כמה שיותר בבית בטיפולם או בטיפול של  מטפל בתשלום. 

עם זאת, במקרים רבים נוצר מצב שאין כבר ברירה אחרת ומתקבלת ההחלטה להעברה לבית האבות. הטיפול הרפואי שמקבלים קשישים בבית אבות מותאם למצבם הפיזי והנפשי, יש קשישים סיעודיים שמצבם דורש טיפול מורכב ואינטנסיבי ויש קשישים שעדיין מטופלים על ידי בני משפחה גם אחרי שהם נכנסים למסגרת בית האבות, בכל מה שקשור לנסיעה לטיפולים רפואיים שונים, כשכמובן יש גם נסיעות עם ההורה הקשיש שאינן קשורות לטיפול זה או אחר.

תו הנכה להורה השוהה בבית אבות יכול לסייע מאוד למשפחה שגם ככה נושאת עליה את עול התשלום לבית האבות ודואגת לעניינים שוטפים שונים, יש אפשרות שבן משפחה יקבל את תו הנכה בשם ההורה הקשיש כדי שיוכל להסיע אותו לאן שיש צורך.

קבלת תו נכה להורה בבית אבות

אדם קשיש זכאי לתו נכה כאשר נקבעת לו דרגת נכות של יותר משישים אחוז והניידות שלו ללא רכב יכולה לסכן את בריאותו. 

הזכאות נקבעת על ידי ועדה שבראשה רופא שקובע את אחוזי הנכות. תהליך הוצאת תו הנכה אינו תהליך פשוט ועלול לקחת זמן שכרוך בבירוקרטיה. תו הנכה מקנה לבעליו, במקרה הזה מסיע ההורה הקשיש, את האפשרות לחנות בחנייה ייעודית לנכים, פטור מתשלום על חנייה במקום ציבורי, פטור מתשלום על חנייה בכחול לבן ועוד.

לסיכום,

תו נכה להורה קשיש המתגורר בבית אבות יכול להקל מאוד על משפחת הקשיש המטופל, פנו אלינו לאופקים מימוש זכויות ואנו נוכל נעזור לכם בתהליך הבירוקרטי המורכב עד לקבלת תו הנכה.

כתיבת תגובה