לא קל לראות את ההורים שתמיד טיפלו בנו, נעשים סיעודיים אבל בשלב מסוים זו המציאות. הורים המתגוררים בבתי אבות סיעודיים מתמודדים עם קשיים ואתגרים שונים, בנושא של ניידות. במקרים מסוימים, הם עשויים להיות זכאים לקבל תג נכה. תג זה מביא עימו הקלות בתנועה וגם הטבות נלוות נוספות.

האם להורים בבתי אבות סיעודיים מגיע תג נכה

הורים המתגוררים בבתי אבות עשויים להימצא זכאים לקבלת תג נכה, בהתאם לנסיבות ולפי מצבם הרפואי ויכולת הניידות. לדוגמא, אם יש להם דרגת נכות מספקת והניידות שלהם נפגעת באופן משמעותי, זה אומר שתג כזה נמצא בהישג יד. התג הזה לא מתקבל אוטומטית לזכאי ביטוח לאומי או למי שנמצא בבית אבות סיעודי. ולכן, רצוי להתייעץ עם גורם הבקיא בפרוצדורה של מתן תגים על פי סוג המגבלה הרפואית והסיעודית.

האם מסובך להנפיק תג נכה להורים סיעודיים

אכן, תהליך קבלת תג נכה יכול להיות מורכב יחסית, וזו הסיבה שרבים חוששים להתעסק עם זה. אבל טוב לדעת שישנן חברות המתמחות בזכויות רפואיות וטיפול בהגשת הבקשות לקבלת תגי נכה לנכים ולסיעודיים. לחברות אלו יש את המומחיות והניסיון, כך שההורים המבוגרים או הילדים העסוקים לא יצטרכו להשקיע בכך זמן ומאמץ. אין צורך להרגיש תסכול וקושי. ליווי מקצועי הוא הדרך לעשות את הדברים הרבה יותר פשוטים.

מה המשמעות של השגת תג נכה להורים סיעודיים

תג רכב עבור ההורים שנמצאים בבתי אבות סיעודי מביא עימו יתרונות שונים. למשל, תג הנכה מאפשר להעמיד את הרכב המשמש את ההורים, במקומות ייעודיים השמורים לנכים. כך מאוד נוח וקל להגיע למרפאה, לבקר את הנכדים, לצאת לנסיעות לכל מקום. במקרים מסוימים כאשר אין חלופת חניה, תג הנכה עשוי לאפשר חנייה באזורים מוגבלים בהם אסורה חניה לציבור הרחב. כל זה בתנאי שהרכב החונה לא מפריע לזרימת התנועה בכביש או במדרכה. בנוסף, ניתנת הטבה באגרת רכב, לזכאים. ולא פחות חשוב, הנגישות שמבטיח רכב עם תג, חשובה להורים משום שזה משפר את הניידות והנגישות, מאפשר להשתתף בפעילויות שונות ושמירת קשרים משפחתיים, חברתיים ותחושה משופרת של רווחה בחיים.

כתיבת תגובה