הוצאת תו נכה הינה אחת הפריווילגיות שמדינת ישראל מעניקה לבעלי מוגבלות בתנועה או לבעלי נכויות מסוגים שונים  הזכאים לכך. תו נכה מאפשר למי שסובל ממוגבלות בתנועה או ממגבלות נוספות כפי שיתואר להלן, לחנות במקומות חנייה ייעודיים המצויים בקרבת מקומות שהנכה מעוניין להגיע אליהם. יחד עם זאת, לא אחת קורה שהבירוקרטיה  במשרדי הממשלה השונים הממונים על הנושא היא מתישה ומייגעת. מיהם האנשים הזכאים לקבלת תו נכה? כיצד ניתן להקל ולסייע לאנשים האלה לקבל את תג הנכה הדרוש להם? בהמשך המאמר נתמקד בסוגיות הללו.

תו נכה - מה זה ומי זכאי לקבל אותו

תו נכה הינו כרטיס פלסטיק ייחודי, המוצמד לשמשת הרכב השייך לנכה שבתוכו נמצא הנכה עצמו. תג נכה מאפשר לנכה ולרכב המסיע אותו, לחנות במקומות חנייה המיועדים לכך והמסומנים באופן ברור. מקומות החנייה הללו נמצאים בקרבת משרדי ממשלה, מוסדות רפואיים וכן בקרבת מוסדות ציבוריים, קניונים ומקומות אחרים. זאת על מנת לשפר את הנגישות שלהם לנכים. מי שזכאי לקבל תו נכה הוא אדם הסובל ממגבלות המקשות עליו הליכה ארוכה, וכן מגבלות אחרות שהוגדרו על ידי המחוקק. למען הסר ספק, יש מקרים שבהם אדם הזכאי לתו נכה, איננו מוגדר כנכה על ידי הביטוח הלאומי.

איך ניתן להקל בדרך לקבלת תג נכה

אחד המאפיינים של משרדי הממשלה השונים בישראל, הינו הביורוקרטיה המסובכת והזמן הרב שעלול לעבור מרגע הגשת הבקשה לקבלת תו נכה ועד לאישור הסופי שלה וקבלת הכרטיס עצמו. גם מי שיש ברשותו תו נכה, נתקל לעתים קרובות בקשיים כאשר הוא צריך לחדש את התו או להגדיר אותו עבור רכב שונה מזה שהתו מוגדר אליו. אנשי המקצוע של חברת אופק מעניקים שירות להוצאת תג נכה למי שזכאי לו על פי חוק. הם אמונים על טיפול מהיר ויעיל בקשות לקבלת תו נכה חדש, בקשות לחידוש תו נכה או כל בקשה אחרת בנושא. אם יש לך עניין לקבל או לחדש תג נכה, זה המקום הנכון עבורך. צור קשר כבר כעת ועשה צעד חשוב שיקצר את זמן ההמתנה ויקל עליך ולו במעט את מצוקת החנייה. 

כתיבת תגובה