אחת הזכויות המוענקות לאנשים המוגדרים נכים, או כאלה הסובלים מבעיות רפואיות מסוימות המוגדרות לצורך העניין, הינה קבלת תג נכה. משמעות הדבר הינה שאותם אנשים יוכלו להחנות את הרכב שהם נמצאים בו, קרוב ככל האפשר ליעד שלהם. בנוסף, תו נכה מאפשר חנייה מסודרת, גם במקום שבו קיימת מצוקה חניה. מה הוא בדיוק תו נכה?  אילו רכבים מוגדרים ככאלה המאושרים לחנות בחניית נכים? היכן ניתן לקבל סיוע בהוצאת תו נכה במהירות ובמינימום בירוקרטיה? כל התשובות בשורות הבאות.

מה זה תו נכה ולמה הוא חיוני

תו נכה, הוא כרטיס קשיח המוצמד לשמשה של הרכב שבו נוסע נכה או שהנכה נוהג בו. כאשר תו הנכה מוצמד לרכב ובתנאי שהוא חונה במקום חנייה המוסדר  לשם כך,  יימנעו פקחים או שוטרים, מלתת דוחות חניה לרכב הזה. רכב המוגדר כרכב נכה, יכול לחנות גם במקומות המסומנים באדום לבן, ובתנאי שהרכב שלהם איננו מפריע לזרימה התקינה של התנועה. למען הסר ספק, תו החניה איננו הופך את הרכב לחסין מפני דוחות תנועה או מפני דוחות חנייה, כאשר הרכב חונה במקומות שאינם מיועדים לכך, או שהוא מפריע למהלך התקין של התנועה.

אילו רכבים מוגדרים כרכב נכה

תו נכה מיועד עבור רכב ספציפי אחד או יותר, המשמש באופן קבוע אדם המוגדר כזכאי לקבלת תג נכה, כאשר יש דרך ספציפית להסדרת ההתאמה בין הרכבים לבין תו הנכה. אם בבדיקה מתברר שתו הנכה מוצמד לרכב שאיננו מורשה  לחנות בחניית נכים, הרכב יקבל דו"ח בדיוק כמו כל רכב אחר. ההנחיות מתירות לשייך תו חנייה אחד לשני רכבים לכל היותר, שבהם משתמש בעל התו.  

אחת הבעיות בהשגת תו נכה, הינה  הבירוקרטיה הארוכה והמייגעת  וכן במספר הרב של מסמכים הנדרשים לצורך העניין. אחת הדרכים לקיצור התהליך, הינה הסתייעות בשירותיה הטובים של חברת אופקים. אנשי המקצוע של החברה מעניקים שירות בדיקה לזכאות לתו נכה ומסייעים בקבלת התו הנדרש. הם מבצעים את המשימה במהירות הרבה ביותר ובזמן הקצר ביותר האפשרי. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב בדרך לקבלת תו נכה. 

כתיבת תגובה