אחת הזכויות שניתנו לאנשים המחזיקים ברשותם תו חניה לנכים, היא הזכות להחנות את רכבם בחניות השמורות לנכים במוסדות פרטיים וממשלתיים שונים וכן בבתי חולים. זאת, ללא תשלום. עם זאת, ולמרות העובדה שעל פי חוק נכים פטורים מתשלום עבור חניה, קורה לא אחת שדווקא בבתי החולים אין מקומות חניה זמינים לנכים. ואם להוסיף חטא על פשע, נוהגים בתי החולים לגבות תשלום עבור חניה בתחומם. זאת, גם עם הנכה פטור למעשה מחובת התשלום. מה הן האופציות העומדות בפניו של נכה המגיע לבית החולים? איך יכול תו חניה לנכה לסייע לו במציאת פתרון חניה? היכן ניתן להשיג במהירות וביעילות תו חניה לנכים?

חניה לנכים ואופציות אחרות

למעשה, עבור מי שסובל מנכות הכרוכה בבעיה חמורה של ניידות, או מי שסובל ממגבלות מסוימות שמקנות לו את הזכות לקבל תו חניה לנכה, הימצאות של חניה לנכים בבתי חולים הינה הכרח שאין לו תחליף.  לכאורה יכול מי שסובל מבעיית ניידות או בעיה נוירולוגית או אחרת המקנה לו את הזכות לקבלת תג חניה, למצוא אפשרויות אחרות להגיע לבית החולים. ישנה כמובן האופציה להשתמש בתחבורה הציבורית וכן במוניות ספיישל שיביאו את הנכה עד למקום שאליו הוא צריך להגיע. דא עקא, שהתחבורה הציבורית בישראל איננה נמנית עם היעילות ביותר ודורשת מהנכה הליכה ארוכה ומאומצת. באשר למוניות, לא אחת קורה שנהג מונית מסרב להסיע נכה עם כיסא גלגלים. זאת,  למרות הסיכון בהגשת תביעה משפטית נגדו. לפיכך האופציה היחידה שנותרה הינה שיפור נושא החניות בבתי החולים.

תג נכה - איך הוא עוזר וכיצד משיגים אותו

תו נכה הינו כרטיס פלסטי ייעודי המוצמד לשמשת הרכב של הנכה. חוק הנכים בישראל מגדיר בצורה מדויקת את סוג המגבלות הפיזיולוגיות והנפשיות שהסובלים מהן זכאים לקבלת תו נכה. מי שסובל מאחת המגבלות המוגדרות בחוק ויכול להוכיח את המגבלה שלו באמצעות מסמכים רפואיים ברורים, יוכל להגיש בקשה לקבלת תו נכה. את הבקשה אפשר להגיש באופן עצמאי, או להסתייע באנשי המקצוע המיומנים של אופקים. הגשת הבקשה באמצעות המקצוענים שלנו, תסייע לך לקצר את ההמתנה ולקבל את תו הנכה במהירות הגבוהה ביותר האפשרית. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב בדרך לקבלת תו הנכה. 

כתיבת תגובה