המוסד לביטוח לאומי מציב קריטריונים לאלו שהוכרו כנכים מעולות איבה בכדי לתגמלם ולשלם להם קצבת נכות לנפגעי פעולות איבה בהתאם. חשוב לציין שניתן להגיש את הבקשה למוסד לביטוח לאומי עד שנה מיום הפגיעה. מעבר לזמן זה, ייתכן והזכאות תיפגע.

קצבת נכות לנפגעי פעולות איבה תינתן לאלו אשר נקבע להם על ידי ועדה רפואית מהמוסד לביטוח לאומי דרגת נכות של  10% ומעלה. דרגה פחותה מזו לא מזכה במעמד של נכות מפגיעה מפעולות איבה. הקצבה משולמת לעיתים כמענק חד פעמי או כקצבה חודשית.

המענק החד פעמי אשר משולם לנפגעי פעולות איבה ישולם בתנאי שנקבע לנכה שיעור אחוזי נכות של בין 10-19 אחוזים ובתנאי נכותם היא קבועה. במידה והיה ערעור על קביעת אחוזי הנכות, ישולם המענק לאחר קביעת אחוזי הנכות החדשים. דרך לחישוב המענק החד פעמי הוא להכפיל את אחוזי הנכות בהתאמה לסכום שנקבע(נכון ל1.1.2019) העומד על סך של 4,706.47  שקלים חדשים במספר החודשים שנקבעו. לדוגמא – אדם שנקבע לו 10 אחוזי נכות יכפול את אחוזי הנכות בשכר שנקבע כפול 108 חודשים לדוגמא והמענק יעמוד על סך של 50,830.2 שקלים חדשים.

הזכאות לקצבת נכות חודשית תיקבע לאדם שנקבע לו קצבת נכות לנפגעי פעולות איבה על פי 20 אחוזי נכות ומעלה. חשוב לציין שתשלום הקצבה תחול מיום תחילת הנכות. הדרך לחישוב הקצבה החודשית היא ההכפלה של סכום הבסיס שנקבע בחוק העומד על סך של 4,706.47 שקלים חדשים כפול אחוזי נכותו של הנפגע.

נפגעי פעולות איבה אשר הגיעו לגיל הפנסיה והוכר להם נכות והינם מקבלים קצבת נכות לנפגעי פעולות איבה יהיו זכאים לתוספת של 10 אחוזים בנוסף לקצבה החודשית המשולמת לו. תוספת נוספת יכולה להיות משולמת לנכים מבוגרים מפעולות איבה אשר הגיעו לגיל 55 והינם זכאים ל 50% נכות. תחת ההכללה לנפגע פעולות איבה מבוגר תינתן תוספת גם לנפגע אשר הגיע לגיל 57 ולו זכאות ל40 עד 49 אחוזי נכות. התוספת משולמת בהתאם לחישוב המוסד לביטוח הלאומי.

לידיעתכם, השכר הבסיסי אשר בעקבותו מחושבים הקצבאות מתעדכן מדי שנה, לכן כדאי להישאר מעודכנים.

כתיבת תגובה