בכל מה שקשור לנושא של הלוואות בשוק ההון אין כאן רווח מוחלט או הפסד מוחלט.

תמיד גם מרוויחים וגם מפסידים כאשר לעיתים רווח במניה אחת היא לא בהכרח מניעת הפסד במני אחרת. מה שכן קובע זו השורה הסופית של השקלול של הכול יחד.

אך דבר אחד ישנו שלא כולם יודעים אותו. שהם זכאים ליהנות מהחזרי מס.

אז מי באמת זכאי לקבל החזרי מס?

הרווח אותו מרוויחים ממניות בבורסה מכונה רווח הון. עבור הרווחים המתקבלים מהשקעת המניות בבורסה יש להפריש גם כן תשלומי מס ממש כמו מכל הכנסה אחרת. אך חשוב לזכור שהמס אמור להיות משולם אך ורק על הרווים. כלומר אם השקעתם 10,000 ₪ בבורסה והרווחתם 12,000 ₪, הרי שאת המס תצטרכו לשלם רק על הרווח שזה ה – 2,000 ש"ח שהרווחתם מההשקעה.

חשוב לציין גם שאת המס לא משלמים על כל סכום של רווח אלא שיהיה זה מס על רווח לאחר ניכוי והצמדה של הערך הריאלי של הרווח על פי המדדים בשוק של אותו זמן.

כך שאם המדד לצרכנים עלה בתקופת הרווח בשלושה אחוזים הרי שהרווח של ה – 2000 ₪ לעניין חישוב המס יהיה שווה ל – 1940 ₪.גובה המס אותו יהיה עליכם לשלם עבור רווחי הון יהיה רק 25% ועל כן המס יעמוד רק על 485 ₪.

קיזוז הפסדים מתשלום מס בשוק ההון

חשוב לדעת שהחל משנת 2012 קיים הסדר חדש והוא מאפשר לאנשים שכירים המשקיעים בניירות ערך, לקזז הפסדים שיש להם בשוק ההון על חשבון תשלומי המס שלהם. עד להסדר הזה שהתקבל ב 2012, הרי שרק גופים גדולים או עצמאים יכלו ליהנות מקיזוז מס לאחר הגשת הדוח השנתי שלהם. אך כיום בעקבות הרפורמה החדשה, הרי שגם שכירים יכולים ליהנות מההטבה הזו.

כך שהמס שאותו משלמים הוא רק על הרווח עצמו אותו הרוויחו המשקיעים בחישוב כולל.

איך מקבלים את ההחזרים?

הדרך לקבל את ההחזרים היא על ידי הגשת דוח שנתי למס הכנסה. הדוח מרכז את כל הפעילות ועד שש שנים רטרואקטיבית אפשר לקבל החזרי מס.

כתיבת תגובה