אדם שתורם תרומות כספיות למוסדות ציבוריים, כאלה שיש להם אישור על פי סעיף 46 לפי פקודת מס הכנסה, זכאים לנקודות זיכוי ממס הכנסה לאותה שנה.

אם הבקשה מוגשת לאחר תום שנת המס, אפשר להגיש בקשה לקבלת החזר מס. 

שכירים העובדים במקום עבודה מסוים יכולים לקבל את הזיכוי במסגרת המשכורת החודשית כבר במהלך שנת המס אשר בהם הם תרמו את התרומה.

מה גובה הזיכוי ביחס לתרומה?

הזיכוי ממס הוא בגובה של 35% מסך התרומה. כך שאדם שתורם 1,000 ₪, יכול ליהנות מזיכוי ממס על סך של 350 ₪.

למעשה החל מתרומה של 190 ₪ כבר יהיה התורם זכאי ליהנות מנקודות זיכוי ממס הכנסה לאותה שנה.

סכום התרומה שמזכה את ההטבה הוא סכום משתנה ומתעדכן מידי שנה ויש לעקוב אחריו.

צירוף תרומות

התרומה לא חייבת להיות תרומה יחידה. אפשר בהחלט לצרף מספר תרומות יחד כדי ליהנות מהקלות בתשלומי המס. זאת בלבד שכל התרומות יחד מצטרפות לסכום מינימלי של 190 ₪.

חשוב כמובן שהתרומות יינתנו לגופים שהם מוכרים כגופים ציבוריים.

הגדרה של מוסד ציבורי הוא מוסד שמקדם מטרות ציבוריות והוא עושה את זה ללא כוונות רווח. כמו עמותה רשומה – ע"ר או חברה לתועלת הציבור – חל"צ.

כל מוסד שקיבל אישור לפי סעיף 46 התרומה לאותו מוסד תהיה מוכרת לצרכי מס.

קל מאוד לבדוק את הנתון הזה באמצעו האתר לרשות המיסים. בבדיקה באתר ניתן לראות את כל הפרטים של המוסד הציבורי כמו גם את תוקף האישור עד לאיזה שנה הוא תקף.

איך מגישים את הבקשה להקלות במס?

עבור שכירים הדבר פשוט יותר. הם יכולים להגיש למחלקת השכר את הקבלות שלהם ובתמורה הם כבר ישלמו באותה שנה מיסים מופחתים. עבור עצמאיים זה שונה. רק במועד עריכת השומה הסופית הם יוכלו לקבל את הזיכוי. הם חייבים לשלם במהלך השנה את כל המקדמות כפי שנקבע עבורם גם אם יש להם קבלות על תרומות. הם לא יכולים לקזז את הסכומים לבד, אך הם ייהנו מהחזרים בתום השנה.

כתיבת תגובה