אדם שקרוב משפחתו, הורה, בן / בת זוג, ילד או בן / בת זוג של הילד נמצא במוסד בשל מוגבלות, בין אם זו נכות פיזית ובין אם זו נכות שכלית או מוגבלות פיזית אחרת כמו עיוורון וכדומה והוא משלם עבור ההחזקה שלו במוסד, זכאי ליהנות מהקלות בתשלומי המס. במקרה הוא כבר שילם את המיסים באותה שנה הוא יהיה זכאי ליהנות מהחזרי מס.

איך זה עובד?

מס הכנסה גובה מכל אזרח עובד אגרות קבועות בהתאם לרווחים שהוא מרוויח בכל חודש. אצל העצמאיים זה נעשה בצורה יותר עצמאית וגם הרבה יותר מורגשת. אצל השכירים הדבר נעשה על די חשבי השכר והעובד רואה את זה רק בתלוש המשכורת החודשית שהוא מקבל.

אמנם, החישוב לתשלומי המס נעשה בהתאם להכנסות, אך ישנה התחשבות מצד רשויות המס כאשר בהתאם לנקודות זיכוי שונות עשוי העובד ליהנות מהקלות במס.

נקודות זיכוי ממס

ככל שיש לאדם יותר נקודות זיכוי להקלות בתשלומי מס, הוא ישלם פחות מיסים. זה עשוי להסתכם בהיקפים גדולים יחסית של אלפי שקלים בכל שנת מס.

מסיבה זו חשוב כל כך שכל אחד ילמד את הנושא ויבדוק כמה נקודות זיכוי מגיעות לו ממס הכנסה ואיך הוא יכול לממש אותם.

חשוב לברר את הנושא גם רטרואקטיבית ולברר האם גם בשנים עברו שילמנו רק את המס החייב או שמא יש לנו אפשרות ליהנות מהחזרים. חשוב לדעת שניתן להגיש בקשות לקבלת החזרי מס עד שש שנים אחורה.

מיצוי הזכויות שלכם נמצא בידיכם

חשוב לנו לציין כי כל מה שקשור להקלות בתשלומי המס כמו גם החזרי מס שכבר שולמו, אין אף אחד שירדוף אחריכם עם הזכויות שלכם ועם הכסף שמגיע לכם.

יש הרבה מאוד מקרים אשר בהם יש לכם אפשרות לקבל החזרי מס ואם לא תגישו את הבקשות יחד עם כל המסמכים וכל האישורים הנדרשים, אף אחד לא ידאג לספר לכם על כך ובוודאי שלא רשויות המס. על כן אם אתם תומכים בבן משפחה הנמצא במוסד, שימו לב. מגיעות לכם הקלות בתשלומי המס.

כתיבת תגובה