פטור מאגרת רישוי לרכב הינה פריבילגיה המוענקת למי שהרכב הוא אמצעי חשוב וחיוני עבורם ובלעדיו הם יתקשו לנהל אורח חיים רגיל. הפטור ניתן למי שיש ברשותו תו נכה, ותקף אך ורק לאחד מהרכבים המשמשים את הנכה ורשומים ככאלה בתו הנכה. מי זכאי לקבלת פטור מאגרת רישוי ומהי המשמעות הפיננסית של פטור כזה? מה קורה אם תג הנכה מציין שני כלי רכב שבעל התג רשאי לנוע באמצעותם? היכן ניתן לקבל סיוע בהשגת תו נכה שבעקבותיו ניתן הפטור כאמור? 

מי זכאי לקבלת פטור מאגרת רכב

זכאי לקבלת פטור מתשלום אגרת רישוי לרכב כל מי שיש ברשותו תו נכה תקף ואשר הרכב המצוין רשום בתג ומשמש את הנכה בחיי היום יום. אגרת הרישוי לרכב עשויה להגיע לכדי אלף שקלים ויותר לשנה. זאת, עבור רישוי הרכב וקבלת אישור על התקינות שלו. נכה שיש לו תג נכה המשויך לרכב מסוים ישלם עבורו סכום סמלי, שנכון לכתיבת שורות אלה עומד על סך של 27 ₪ לשנה. כיון שעלויות הרישוי גבוהות, וכיון שמי שהם בעלי נכויות שונות הם מלכתחילה בעלי כושר השתכרות נמוך, מהווה הפטור הזה הטבה משמעותית עבורם.

תג נכה שתקף עבור שני כלי רכב

לא אחת קורה שתו נכה מתייחס לשני רכבים המסיעים את הנכה באופן קבוע. מצב כזה יכול לקרות כשלמשפחה שני רכבים, של האב והאם למשל, המסיעים את הילד הנכה מדי פעם בפעם. במקרה כזה, רק אחד מהרכבים המצוינים יהיה זכאי לקבלת פטור מאגרה כאמור לעיל. הנכה או בני המשפחה שלו רשאים להחליט איזה מבין כלי הרכב ייחשב לרכב העיקרי שלו ובהתאם לכך יחול פטור מאגרת הרישוי על הרכב הזה בלבד. בכל שאר הפרמטרים אין הבדל בין שני כלי הרכב, ואופן השימוש בהם לטובת הנכה הוא זהה. 

אם יש לך תעודת נכה, או אם למיטב ידיעתך הינך מתאים לקבלת תו נכה על פי אמות המידה הקבועות בחוק, זה בהחלט המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת והמומחים של אופקים מימוש זכויות יסייעו לך להוציא תג נכה במהירות ובלא עיכובים מיותרים, תוך הימנעות מבירוקרטיה וטרטורים.

כתיבת תגובה