טפסים לתו נכה הם הטפסים שעל מבקש התג למלא ולהגיש לממונים על הנושא. הטפסים מכילים את כל הפרטים הנדרשים. בנוסף לטופס, חובה לצרף את כל המסמכים הרלבנטיים על מנת לקבל את האישור הסופי לקבלת תו נכה. מהו המבנה של הטפסים לקבלת תו הנכה? אילו מסמכים יש לצרף אליהם? היכן ניתן לקבל סיוע בתהליך הגשת בקשה לקבלת תג נכה? 

טפסים עבור תג נכה

בכל האמור בקבלת תו נכה, ישנם שני טפסים עיקריים העונים לכל האפשרויות הקיימות. הטופס הראשון הינו "טופס בקשה לקבלת תג חניה לנכה ופטור מאגרת רישוי". הטופס הזה נועד להגשת בקשה חדשה לקבלת תו נכה. לחילופין, יש להשתמש בטופס הזה אם מוגשת בקשה לקבלת תו נכה עבור רכב נוסף על הרכב שעבורו כבר קיים תו חניה פעיל או בקשה לחידוש תו נכה קיים. הטופס כולל את פרטי הבקשה ואת רשימת הטפסים שחייבים להיות מצורפים אליה. 

הטופס השני לעניין זה הינו "בקשה להנפקת תו חניה לנכה במקרה של אבדן, גניבה או החזרת רכב שהושבת". גם הטופס הזה הוא קצר ויש לצרף אליו צילום תעודת הזהות של המבקש וכן צילום רישיון הרכב. נקודת המוצא בטופס כזה היא שפרטי הנכה כבר רשומים במאגר של אגף הרישוי במשרד התחבורה.

 

מסמכים שיש לצרף לטפסי הבקשה לקבלת תג נכה

לבקשה להנפקת תעודת נכה במקרה של אובדן, יש לצרף את הטפסים כמפורט בפסקה דלעיל. ואולם עבור בקשה לקבלת תו נכה ופטור מאגרת רישוי יש לצרף בנוסף לצילום תעודת זהות ורישיון רכב מספר אישורים נוספים. בין השאר, יש לצרף אישורים רפואיים מרופאים מקצועיים באשר לפרטי הנכות. בנוסף יש לצרף אישור מהמוסד לביטוח לאומי באשר לאחוזי הנכות שנקבעו עבור הנכה. לפני הגשת המסמכים יש לשמור עותקים מהם. זאת, כיוון שמסמכים שהוגשו לא יוחזרו. אין לשלוח בשום פנים דיסקים או צילומי רנטגן.

אם יש לך עניין לקבל תו נכה במהירות יחסית ובלי חסמים בירוקרטים, אתה בהחלט במקום הנכון. כדאי ליצור קשר בהקדם ולעשות צעד חשוב לשינוי משמעותי של המצב. המקצוענים של אופקים מימוש זכויות מתמחים בהשגת תג נכה במהירות, כמו גם בהשגת אישורים רבים נוספים.

כתיבת תגובה