כל מי שסובל מבעיה כל שהיא המוגדרת בחוק ככזאת המזכה את בעליה בזכות לקבלת תו נכה, זכאי במקביל לקבלת פטור מאגרת רישוי לנכה. הפטור כאמור, בנוסף להטבות שונות הקשורות ברכישת כלי הרכב הייעודי, מפחית באופן משמעותי את ההוצאות השוטפות של הנכה בגין תחזוקת הרכב. סכום הפטור עשוי להגיע לכדי יותר מאלף שקלים, ובחישוב מהיר פירוש הפטור הוא חיסכון של מאות שקלים בכל חודש. אילו רכבים המיועדים לנכים עשויים לקבל פטור מאגרת רישוי לנכה? מהן המגבלות הקיימות עבור הרכבים הללו? היכן ניתן לקבל סיוע בקבלת תו נכה, ובעקבותיו בקבלת פטור מאגרה כאמור לעיל? 

רכבים שעבורם ניתן לבקש פטור מאגרת רישוי

לכאורה, כל מי שמוגדר כזכאי לקבלת תו נכה זכאי גם לקבלת פטור מאגרת רישוי עבור כל רכב שבו יבחרו הוא או בני המשפחה שלו לעשות בו שימוש לצרכיו המיוחדים. עם זאת, בהנחיות של משרד הרישוי בנושאים אלה נכללים סוגים מסוימים של כלי רכב הזכאים לפטור מאגרה כאמור. עם הרכבים הללו ניתן למנות רכב נוסעים פרטי או דו שימושי, או רכב מסחרי אשר המשקל הכולל שלו איננו עולה על 5,000 ק"ג (5 טון). גם אוטובוס זעיר פרטי או אופנוע עשויים להיכלל בהגדרה הזאת. רכב דו שימושי כאמור, הוא רכב שעשוי לשמש גם להובלת מטענים. כל הרכבים כאמור לעיל חייבים לעמוד באמות המידה המאפשרות להם לשמש את הנכה ולהתאים לצרכים שלו.

מגבלות באשר לרכבים המקבלים פטור מאגרת רישוי

המגבלה העיקרית החלה על רכבים המשמשים לצרכים של נכים ואשר עבורם התקבל פטור מאגרת רישוי לנכה, טמונה בעובדה שרכב מהסוג הזה איננו יכול לשמש לצרכי עסק או מסחר. גם אם מדובר ברכב שמהותו מסחרית והוא נועד מלכתחילה להובלת מטענים, הוא אמור לשמש אך ורק את הנכה או את המלווים שלו. אם יש לך פטור מאגרת רישוי לנכה ואם יש לך צורך בקבלת תו נכה המאפשר קבלת הטבות שונות אחרות, אתה בהחלט במקום הנכון. כדאי ליצור קשר כעת ואנו, המקצוענים של אופקים מימוש זכויות, נעמיד לרשותך את היכולות המקצועיות שלנו להשגת תג נכה במהירות הרבה ביותר האפשרית.

כתיבת תגובה