מדינת ישראל מעניקה זכויות שונות לנכים על מנת לאפשר להם להשתלב טוב יותר בחברה ולהקל על חיי היום יום שלהם. משרדי הממשלה השונים שותפים, כל אחד בתחומו, לעשייה הזאת. עבור אנשים העומדים באמות המידה שנקבעו בחוק, מעניק משרד התחבורה תו נכה ייעודי. תג נכה מאפשר לאוחז בו לחנות במקומות המיועדים לנכים וכן לחנות ללא תשלום במקומות שבהם כל כלי רכב אחר שחונה חייב בתשלום. מי זכאי לקבלת תו נכה? אילו הטבות נוספות מקבל מי שאחוז בתו נכה? היכן ניתן לקבל סיוע בקיצור התהליך לקבלת תג נכה? להלן התשובות.

מי זכאי לקבלת תו נכה ממשרד התחבורה

תו הנכה נועד, כאמור, להגביר את הנגישות של נכים ובעלי מוגבלויות למשרדי ממשלה ואתרים מרכזיים בערים ובאזורים צפופים. החוק מגדיר קבוצות אוכלוסיה רבות של זכאים לקבלת תג נכה. עם הזכאים כאמור ניתן למנות אנשים המוגבלים בניידות וכן מי שהוגדר נכה על ידי הביטוח הלאומי או משרד הביטחון. עיוורים, נכי צה"ל ונפגעי פעולות איבה נמנים גם הם עם הזכאים לתו נכה. זאת, בנוסף למי שסובלים ממחלות לב שונות או ממחלות ריאה המקשות על הניידות שלהם. גם מי שסובלים מסכרת חמורה, חולי אפילפסיה והורים לילד אוטיסט זכאים לתו נכה, כמו גם מי שסובלים מבעיות פסיכיאטריות שונות. מדובר רק בחלק מהמקרים, ומומלץ להתעניין אצל המומחים של אופקים מימוש זכויות בנושא הזכאות כאמור.

הטבות נוספות בעקבות קבלת תג נכה

מעבר לחניה חינם ובאזורים ייעודיים, בעלי תו נכה זכאים גם לקבלת פטור מתשלום אגרת רישוי שנתית לרכב. בנוסף, תו הנכה שלהם מאפשר להם, במקרים מסוימים, לחנות גם באזורים שהם לכאורה אסורים בחנייה. זאת, בהעדר פתרון אחר ובתנאי שהרכב איננה מפריע להתנהלות השוטפת של התחבורה באזור. אם יש לך זכאות של משרד התחבורה תו נכה מהווה חלק חשוב בהטבות שהזכאות מקנה. המומחים של אופקים מימוש זכויות מסייעים לזכאים המעוניינים בכך להוציא תו נכה במהירות ובמינימום בירוקרטיה. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוב בדרך להקלה משמעותית בכל הקשור לניידות בכלל ולחניה בפרט.

כתיבת תגובה