המטרה העיקרית שניצבה לנגד עיניהם של מי שהמציאו לראשונה את תו הנכה היתה לנסות ולהקל על הסובלים מנכויות שונות, כמו גם לקויות פיזיולוגיות המפחיתות את הניידות שלהם, להגיע למקומות מרכזיים. עם המקומות הללו ניתן למנות מרכזים ממשלתיים, אזורי בילוי ומתחמי קניות. זאת בנוסף למקומות אחרים שהגישה אליהם חשובה. מהו רכב שני לנכה ומדוע יש צורך בהגדרה כזאת? כיצד מתבצע בפועל השימוש בתו נכה לרכב שני? היכן ניתן להשיג תג נכה כזה ובכלל? 

רכב שני לנכה – על מה ולמה

נכה, ובעיקר אם מדובר בנכה שלא הוא עצמו נוהג ברכב המסיע אותו, זקוק במקרים רבים ליותר מרכב אחד שיוגדר כרכב הרשאי לחנות בחניות ייחודיות לנכים ובמקומות אסורים לחניה. נכים שאינם נוהגים בעצמם ברכבים הייעודיים הם לרוב עיוורים ולקויי ראייה או נכים שאופי הנכות שלהם מונע מהם את האפשרות לנהוג. בנוסף לעיוורון קיימים ליקויים אחרים כאלה. מדובר בדרך כלל במחלות פסיכיאטריות ואחרות או בנכה קטין שמלכתחילה איננו רשאי לנהוג. במקרים כאלה, עשויים שני רכבים להיות מוגדרים ככאלה שיש עבורם תו נכה. הסיבה לכך נעוצה בעצם הצורך לחלק את המטלה הכרוכה בהסעת הנכה למחוז חפצו בין שני הורים, או בין שני בני משפחה אחרים שלכל אחד מהם רכב אחר. 

תג נכה עבור רכב שני

תו נכה עבור רכב שני הוא תו נכה שבפרטים שלו מצוינים במפורש הרכבים שבהם מותר להסיע את הנכה ולהחנות אותם בחניות נכים. נכון להיום הפרטים אינם מצוינים ישירות על גבי התו, אבל מי שאמון על הבדיקה שלו יכול לבצע אותה בקלות. עם זאת, חשוב להדגיש כי תו נכה חייב לשמש אך ורק לטובת הנכה ואין לעשות בו שימוש אם השימוש ברכב איננו מתבצע באופן ישיר לטובת הנכה.

אם יש לך עניין להוציא תו נכה בכלל או תו נכה לרכב שני, זה בהחלט המקום שבו אצה צריך להיות. המומחים של אופקים מימוש זכויות מסייעים למועמדים לקבלת תו נכה להקל את התו שלהם במהירות ותוך התגברות על קשיים בירוקראטיים שונים. כדאי ליצור קשר כעת ולהתחיל את תהליך לקבלת תו הנכה.

כתיבת תגובה