עורך דין נכות כללית הוא עורך דין המתמחה בייצוג אנשים עם מוגבלות, בין השאר כדי לסייע להם בענייניהם המשפטיים ומיקסום קבלת הזכויות המגיעות להם. ישנן מספר הטבות ושירותים שבעלי מוגבלות יכולים ליהנות מהם, כמו למשל קצבת נכות, תג נכה ותו חניה לנכים, סיוע לדיור ותחבורה נגישה ועוד. עורך דין במקרים אלה יכול לעזור להגיש את הניירת הדרושה ולדאוג לכך שהבקשה תתקבל ויינתן מענה מצד הגורמים הממשלתיים הרלבנטיים.

בנוסף, יכול עורך הדין להגיש בקשה לקצבת נכות, להגיש תביעות נגד עסקים או ארגונים שהפלו לרעה, לאכוף זכויות על פי חוק. כך שאם למשל נשללה קצבת הנכות, ייתכן שעורך הדין יוכל לסייע, כך גם אם נראה שנעשתה אפליה לרעה או שישנה אי ודאות לגבי זכות זו או אחרת. מעבר לכך, עורך דין נכות כללית יכול להעלות למודעות חוקים וזכויות אחרות שקיימות לרשות אוכלוסייה זו. החוק מגן על אנשים עם מוגבלות מפני אפליה במגוון תחומים, לרבות תעסוקה, חינוך, דיור ושירותי בריאות. המודעות למגוון הזכויות המשפטיות היא קריטית, כדי להתגבר על מכשולים כלכליים, תעסוקתיים ואחרים.

בדרך כלל, אפשר יהיה למצוא עורך דין באמצעות חיפוש באינטרנט, או בעמותות המתמחות בכך. ישנם יתרונות להעסקת או שכירת שירותיו של עורך דין נכות כללית. בין שאר הפעולות, עורך הדין יכול לעזור להבין את הזכויות והאפשרויות המשפטיות, הוא יכול לייצג את הלקוחות בבית המשפט או בדיונים מנהליים ולנהל משא ומתן עם חברות ביטוח או עסקים אחרים בשם הלקוחות. כמו כן עורך הדין יכול לעזור להגיש תביעה אם אחת מהזכויות הופרו וללוות את התיק עד לקבלת התוצאה הסופית המקווה. במקרה שמדובר על דרישה לתג נכה, יכול עורך הדין לכוון את לקוחותיו לגבי המסמכים הנדרשים וקבלת התיעודים אשר יוכיחו את שיעור הנכות והזכאות המתלווה לכך. מכיוון שמירב הפעילות מתבצעת עם גורמים ממשלתיים שונים, פעמים רבות, ללא ליווי עורך דין צמוד לכל אורך תהליך הבקשה, עלולים האנשים לחוות סירבול ובירוקרטיה מורכבת וסבוכה לניהול. ייעוץ עם בעל מקצוע ומומחה בתחום, יוכל לסייע ליהנות מהזכויות המגיעות ומההטבות הנלוות.

כתיבת תגובה