עורך דין ביטוח לאומי הוא עורך דין המתמחה בסיוע לאנשים המבקשים או מערערים על קצבאות נכות מביטוח לאומי. קצבאות נכות או בכלל קצבאות שונות הניתנות מהמוסד לביטוח לאומי הן סוג של סיוע ממשלתי העומד לרשות אנשים שאינם מסוגלים לעבוד עקב מוגבלות. עורכי הדין המתמחים בנושאים אלה יכולים לסייע לאנשים למקסם את מירב הזכויות שלהם, לרבות קבלת קצבאות ותג נכה.

תג נכה הוא תעודת זיהוי שהונפקה על ידי הממשלה ומאפשרת לאנשים עם מוגבלות לחנות במקומות חניה ייעודיים. מקומות חניה לנכים בדרך כלל קרובים יותר למקום מגוריהם או מקומות העבודה שלהם, כך שהם יוכלו להתנייד ביתר פשטות ועצמאות. כדי לקבל תג נכה, האנשים נדרשים תחילה להגיש בקשה לקבלת התג. תהליך הגשת הבקשה יכול להיות מורכב ודורש זמן, וכן הוא לפעמים מערב בירוקרטיה ודרישות רבות. לאחר השלמת הבקשה, היא נשלחת לבדיקה כדי לוודא שהאדם אכן עומד בקריטריונים שנקבעו לקבלת תג זה. במקרה והתשובה אינה מניחה את דעתם של המטופל ובני משפחתו, ניתן לערער על ההחלטה, בדרך כלל בליווי עורך דין ביטוח לאומי.

בנוסף לסיוע לאנשים עם מוגבלות לקבלת תג נכה, עורך דין ביטוח לאומי יכול גם לסייע לאנשים להגיש בקשה לקצבת נכות. קצבאות אלו יכולות להעניק סיוע כלכלי לאנשים שאינם מסוגלים לעבוד. במסגרת הגשת הבקשה, עורכי הדין יכולים לסייע להשלים את התהליך ולאסוף את התיעוד הרפואי והכללי הדרוש. הן קצבאות נכות והן תג נכה מאפשרים לאנשים הנזקקים לכך לחיות בכבוד וברווחה פיסית ונפשית, עד כמה שניתן. ההיגיון העומד מאחורי בקשות אלו הוא הניסיון שגם אנשים עם מוגבלות יחיו חיים עצמאיים ויוכלו לדאוג לעצמם. כך או כך, עורך דין אשר מומחה בנושאים אלה ובעל ניסיון בבקשות דומות יכול למקסם את כלל הזכויות המגיעות, כך שהאדם הנזקק לכך יוכל ליהנות מסכום כסף או זכויות שיקלו על מעמסת חייו. יש לזכור שאת הבקשות ניתן גם להגיש באופן עצמאי ללא ליווי של עורך דין, אולם כדי לוודא את קבלת הזכויות, כדאי להיעזר בשירותיו של מומחה.

כתיבת תגובה